Beauty Heaven

tattoo removal II. felvonás

2015. január 07. - zsu044

6 hete kezdtem bele kettő tetoválásom lézeres eltávolításába a Lézer Centrumban, az első alkalomról itt olvashattok. Az első alkalom után 4 héttel későbbre terveztük a következő kezelést, de a bőröm a gondos ápolás ellenére is nagyon száraz és fénylően vékony volt, így úgy döntöttünk, várunk még 2 hetet.

tattooed-girl-girl-hd-wallpaper-1920x1200-1961.jpg

Tegnap letelt a 6 hét, a bőröm már egész szépen regenerálódott, így nekiestünk újra. Már csak a kezelés közben jutott eszembe, hogy elfelejtettem fotózni a jelen állapotot, de annyira nem is volt látványos halványodás. Az első alkalommal 450-es erősséggel ment át rajta Zsuzsi, mert nyafogtam, hogy fáj. De mivel érdemi változás nem történt, és Zsuzsi is elmagyarázta, hogy 750-800-as erősségel lehet ideális eredményeket elérni, így már ezzel az intenzitással történt a kezelés.

Ismét a pattogó hang, és a tűszúrás szerű égető fájdalom. Kemény tanulópénz azért cserébe, hogy egy életre megtanultam, hogy alaposan megvizsgálom, kire bízom magam, legyen az fodrász, kozmetikus, vagy tetováló"művész".

A vállamnál még csak vinnyogtam, de a csuklóm belső oldalán lévő felirat kezelését csak úgy tudtam elviselni, hogy 5-10 másodperc lövés után 5 másodperc szünet, majd újra. Úgy 10 perc alatt végeztünk mindkét tetkóval, a bőröm persze megint vörösséggel és duzzanattal jelezte tiltakozását. Sajnos csak 3 óra múlva értem haza, de azonnal kivettem a hűtőből az előre bekészített jégzselét, amit a csuklóm hálásan fogadott. A vállamon sokkal elviselhetőbb a dolog, ott az irritáció is kevésbé lép fel, és hamarabb enyhül. De a csuklóm most is eléggé beduzzadt, 2-3 helyen apró pici hólyag is megjelent. Úgy negyed óra hűtés után sokat enyhült a fájdalom. Ezután Bepanthennel kentem be. A gyógyulási idő alatt végig kenni kell a kezelt területet, de az első héten különösen oda kell figyelni erre. Nagyon bízok benne, hogy ennek az erősebb kezelésnek már látványosabb eredménye lesz, hegmentesen.

Mire figyelj, ha lézeres tetoválás eltávolításra készülsz:

  • első és legfontosabb lépés a szalon kiválasztása. Sokan rögtön azzal kezdik, hogy megkérdezik, milyen géppel dolgoznak. Én ezt feleslegesnek tartottam, hiszen hiába olvasok utána a neten, valószínű úgyis profi marketinges rakta össze a szöveget. Itt van a dologban az egyetlen rizikó: drága magánklinika többmilliós gépével is benne van a pakliban, hogy heges lesz a bőröd, míg egy olcsóbb szalonban végezhetnek akár tökéletes munkát. Én a szalon kiválasztásában inkább tartottam fontosnak a megközelíthetőséget, higiéniát, és persze azt, hogy a kezelő személy szimpatikus legyen számomra, tudjak benne bízni, hezitálás nélkül tudjam mondani, amit gondolok, érzek a kezeléssel kapcsolatban. Legyen türelmes, adjon kielégítő válaszokat a kérdéseimre. Ez nagyon fontos, hiszen az elkövetkező évben sokszor kell felkeresnem őt.
  • az, hogy hegmentesen gyógyul-e a bőröd, nem csak a géptől, illetve a kezelő személytől függ. Nyilván ha szétégetik a lézerrel a bőröd, nem sokat tudsz tenni a megfelelő ápoláson kívül, de most nem erről beszélek. Fontos, hogy a kezelés előtt és után minimum 2 hétig ne napozz illetve szolizz, vagy takard le a kezelt területet. A kezelések előtt is érdemes naponta többször bekenni a bőrt, hidratált, ruganyos bőrön sokkal eredményesebb a kezelés, illetve szebben is gyógyul.
  • közvetlenül a kezelés után érdemes a bőrt visszahűteni pl. jégzselével, de egy hűthető szemmaszk is megteszi, a lényeg, hogy száraz hűtés legyen, semmiképp sem szabad feláztatni a kezelt felületet.
  • a gyógyulási idő alatt mindig legyen bekenve a felület, ugyanúgy, mint a friss tetkó elkészültekor. Én az első héten Bepanthennel szoktam kezelni, onnantól pedig La Roche-Posay Cicaplasttal. Ez egy szilikonos, hámképződést segítő krém, kozmetikai kezelések után, és műtéti hegek kezelésében is nagyszerűen teljesít.
  • a kezelés után 1 hétig ne menjünk strandra, uszodába, szaunába, és otthon is csak gyors zuhanyzás megengedett. Tilos feláztatni, kapargatni, stb.. a bőrt.
  • én ilyenkor a "belső ápolásra" is nagy hangsúlyt fektetek. Alapban is nagyon odafigyelek, hogy megfelelő mennyiségű folyadékot vigyek be, de ilyenkor ha lehet, ráteszek még egy kicsit. A megfelelő folyadékmennyiség fontosságát és bőrre gyakorolt hatását remélem nem kell ecsetelnem egy olyan lánynak, aki beauty blogot olvas! :)

Ezeken kívül már "csak" türelemre és kitartásra van szükséged. Én egyelőre elszánt és lelkes vagyok, és reménykedek a lehető legjobb eredmény elérésében! :) Ha van tapasztalatotok a témával kapcsolatban, szívesen várom! :)

Névtelen_1.png

A blog Facebook oldalát itt tudod követni.

find-us-on-facebook-logos-1024x245.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://beautyheaven.blog.hu/api/trackback/id/tr467049567

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása