Beauty Heaven

tönkölylisztes-diós répatorta recept

2019. április 16. - zsu044

Nem írom le részletesen, hogy jutottam el odáig, hogy magamnak sütöttem szülinapi tortát, mert hosszú bevezető lenne! :D A lényeg, hogy szerettem volna tortát, de nem édes-krémes émelygős cuccot tizenezerért, hanem valami tök egyszerűt, ami még az étrendembe is belefér. Plusz az is szempont volt, hogy egyszerűen elkészíthető legyen, mivel még soha nem csináltam tortát. Semmilyet. Így jött a répatorta ötlete, ami szülinapi külsőt kapott..

bday2.jpg

Ezt a receptet a neten keringő répatorta receptekből ollózva alakítottam a saját ízlésünkre. Az ajánlott cukormennyiség töredékét használtam, sima liszt helyett fehér tönkölylisztet, és abból is csak minimális mennyiséget. Sütéshez én csakis Bourbon vaníliás cukrot használok, nem eszünk aromát.. A cukrot alapvetően kerülöm, ami azt jelenti, hogy hétközben 0 cukor, hétvégén szoktam csak bűnözni, de ez esetben helyettesíteni nem akartam mással, ez is a hétvégi bűnözés kategóriába esett. Amúgy marcipán nélkül is nagyon finom, aki szereti a "száraz" piskótaszerű sütiket, annak ajánlom mindenféle körítés nélkül, isteni!

HOZZÁVALÓK:

  • 60 g cukor
  • 4 tojás
  • 10 g Bourbon vaníliás cukor
  • 250 g darált dió
  • 50 g fehér tönkölyliszt
  • 200 g répa
  • 0,5 cs sütőpor
  • marcipánmassza (opcionális)

ELKÉSZÍTÉS:

A tojásokat szétválasztjuk, a fehérjét 1 ek. cukorral kemény habbá verjük, a sárgáját a maradék cukorral és a vaníliás cukorral kifehéredésig keverjük. Összekeverjük a lisztet a darált dióval és a sütőporral, hozzáadjuk a megtisztított, lereszelt sárgarépát, a tojást, és a felvert habot, és laza, gors mozdulatokkal összekeverjük. A tortaformát kivajazzuk, és mehet is bele a massza. Én 26 cm-es tortaformában sütöttem, ami túl nagy volt a masszához képest, (vagy a massza volt túl kevés), ezért vékony, lapos torta lett a végeredmény. Szerintem kb. 16 cm-es formához elegendő ez a mennyiség, de mint említettem, ez volt életem első tortája, így nincs rutinom a dologban. A sütőből kivéve kb 45 percig pihentettem, amikor kihűlt, akkor tettem rá a kinyújtott marcipánt, és dekoráltam. Hűtve fogyasztva a legfinomabb.

_mg_9002.jpg

zsu.jpgFollow me:

 fb.jpgyoutube_1.jpginsta.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://beautyheaven.blog.hu/api/trackback/id/tr9814768004

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása