Beauty Heaven

az én Botox sztorim

2021. november 05. - zsu044

Előre leszögezném, hogy az alábbi cikkem SEMELYIK orvos-kozmetológus ellen nem szól, csupán az én szervezetem Botoxra adott válaszát, és az adott témakörben az általam felkeresett orvosok reakcióját szeretném megosztani Veletek. Mert ilyen is van!

botox.jpeg

A szer működési elvéről nem szeretnék most bővebben írni, viszont a hajam égnek áll az olyan kommentektől, amit némelyik oldalon, fórumon olvasok, mint pl:

  • Botox-al feltöltötték a száját
  • mindenki úgy néz ki tőle, mint egy múmia
  • 22 évesen: "Jaaaj, én soha nem fogok Botoxoltatni.."
  • Botoxot nem lehet adni homlokba  (....?)

Még sorolhatnám a gyöngyszemeket, amiket kb. 15 perc témában kutakodás alatt olvastam 1-2 fórumon, javaslom, kerüljétek ezeket a helyeket! :D 

A Botox véleményem szerint egy csoda. 2012 körül voltam először Botox kezelésen. Kb. 26 éves korom óta küzdök mély szarkalábakkal, ami a kezelést követő 2-3 napon belül gyönyörűen elsimult, majd annak köszönhetően, hogy a mimikai izmok blokkolásának köszönhetően nem tört be újra és újra a bőr minden egyes mosolygásnál, hónapról hónapra simább lett a szemem körüli bőr. Mondanom sem kell, teljes függőség. Innentől 3-4 havonta jártam kezelésre kb. 2 éven keresztül. Édesanyám állapot-romlása miatt elkezdett motoszkálni a fejemben a gondolat, mi van, ha a Botox kezelésekkel ártok a vesémnek? (Édesanyám vonalán örökletes vesebetegségem van, Őt sajnos 55 évesen elveszítettem a betegsége miatt, melyet örököltem tőle..)

Egy orvos se kövezzen meg a következő felvetésemért, ezt a saját, hozzá nem értő kis elmém vetette fel:

Oké, hogy a Botox helyileg hat, nem kerül be véráramba (elvileg), csak a beinjekciózás helyén lévő izmokat bénítja, de vélemyényem szerint, ami bekerült a szervezetbe, az a kiválasztó szerveken keresztül kell, hogy ürüljön. Különben hova tűnik? 

Ezt a gondolatmenetemet 2 orvosnak vetettem fel, egyikük sem tudott kielégítő válasszal szolgálni.

Ezt követően elbizonytalanodtam, és szüneteltettem a kezeléseket. Mivel azonban nem bírom elviselni a szemkörnyékem mély ráncait, 2016-ban újra felkerestem egy kozmetológust. Öröm és boldogság, mínusz 5-10 év, nagyon durván csodaszer. 2017 februárjában azonban egy kezelést követően nem minden úgy alakult, ahogy kellett volna.

A szemkörnyékemen kívül a homlokomba is kaptam injekciókat, az egyik beadási pontnál furcsa pattanó érzést követően mintha éreztem volna, merre megy az anyag. Furcsa érzés volt, megborzongtam tőle. Utánam a Férjem következett, a két szemöldöke közötti haragos ráncot csodásan kisimítja a Botox. Hazafelé a kocsiban azt vettem észre, nem érzem jól magam, kb 200 a pulzusom. Hajlamos vagyok a pánikra, így koncentráltam, hogy nyugi legyen. Otthon estére hőemelkedésem lett, 37,3-37,5 között ingadozott, ez az elkövetkező 7 napban maradt is. Ezzel egyidőben influenza szerű tünetek, bedugult orr, fejfájás, és ami a legrosszabb, a kezelést követő 2 hétben 4x jött rám olyan rosszullét, hogy azt hittem, meghalok. (minden túlzás nélkül). Úgy éreztem, egy elefánt ül a mellkasomon, vibrál a szívem, gyenge vagyok, izzadok, és nem kapok levegőt. És a csattanó: egy közeli barátunkkal vacsoráztunk, amikor erre terelődött a beszélgetés menete, és kiderült, ugyanilyen tünetei vannak, ÉÉS, 1 napon voltunk Botoxoltatni. Én de. 11-kor, ő du. 2-kor, és szinte napra pontosan ugyanazokat a tüneteket produkáltuk 3 hétig. 3 hét elteltével mindegyik tünet úgy szűnt meg, mintha nem is lett volna. 

Ezek után felvetük a kapcsolatot a kezelőorvosunkkal, akinek nem írom le a nevét, mert meg sem fordult a fejemben, hogy Ő lenne a hibás, a mai napig jó szakembernek gondolom, megbízok benne, és ugyanúgy mennék hozzá bármilyen kezelésre. Elmondtuk neki a történteket, visszakereste az adott napot, felhívta az aznap kezelt pácienseket, rajtunk kívül senkinek nem volt panasza. Ebben a helyzetben is korrekt és segítőkész volt, mint amilyennek megismertem.

Ezek után nyilván nem mentem többet kezelésre, azonban nem hagyott nyugodni a sztori, nem akartam beletörődni, hogy nem kaphatok többet Botoxot, és választ szerettem volna a történtekre. Instán is sok kozmetológust követek, és az egyik "sztár" kozmetológus éppen a Botoxról kampányolt sztoriban, így gondoltam ha ennyire a téma szakértője, leírom neki a történteket, és a tanácsát kérem. Nem azért, mert a kezelőorvosom válasza nem elégített ki, hanem mert több szem többet lát elven úgy gondolom, az, ha egy adott témáról több hozzáértőt kérdezek meg, azzal több információhoz jutok, lehet, hogy ő pl. találkozott már ilyen esettel, stb-stb.. Nos, az említett szakember reakciója a következő volt:

Azonnal támadóra vette a hangnemet, megkérdezte, van-e valamilyen alap betegségem. Közöltem a vesebetegségem, mire a válasz: ahha, tehát a betegségem miatt voltak a tüneteim, nem a Botox miatt. Mire írtam neki, hogy a betegségem kontrollálva van, rendszeres orvosi vizsgálatokon esek át, plusz az ismerősöm, aki ugyanezeket a tüneteket produkálta, makk egészséges, semmiféle szervi baja nincs. Erre támadó hangnemben közölte, hogy biztos nem hibázott a kollégája (azt nem tudta, hogy ki kezelt, szándékosan sehol nem említem a nevét, már leírtam, miért) ez sem a kolléga, sem a Botox hibája - kövekezménye nem lehet. Ezt követően lezártam a beszélgetést, nem szeretem, amikor szándékosan nem értik a szavam, csak információt, véleményt szerettem volna cserélni, senkit nem támadtam, gyanusítgattam soha. Nem tudom, van-e összefüggés, de az említett kozmetológus szoros  ismerőse, a másik sztár kozmetológus, akivel addig barátságos hangnemben folytattunk levelezést, készültem hozzá menni ajaktöltésre, egyik napról a másikra letiltott minden social media felületen. Na ez korrekt, etikus hozzáállás bármelyikük részéről? Olyan, amilyet vár az ember egy orvostól, akire rábízza magát, igaz?

Ezt követően még 2 orvosnak meséltem el a sztorit, mindkettejük véleménye az volt, többet nem kaphatok Botoxot, mert kockázatos.

Csak azért írtam le a történteket, hogy tudjátok, ilyen is van. Én sajnálom a világon a legjobban, hiszen a szemkörnyéki ráncokat nem lehet mással kezelni, a Botox a csodaszerük, minden más csak próbálkozás. A sztorimmal kapcsolatban viszont 5 orvos véleményével, reakciójával találkoztam, a kezelőorvosom, és másik 2 orvos véleményét, hozzáállását a mai napig köszönöm, a másik kettőt nem kommentálom, mindenesetre elgondolkodtató, ha a saját páciensükkel történne valami galiba, vajon hogy állnának a dologhoz?

zsu.jpgFollow me:

 fb.jpgyoutube_1.jpginsta.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://beautyheaven.blog.hu/api/trackback/id/tr6016747214

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása