Beauty Heaven

mindenmentes hajápolás

2018. január 30. - zsu044

Sokan kerestek hajápolási tanácsokért, és régóta ígérgetem, hogy megmutatom, milyen termékeket használok, illetve milyen összetevőket részesítsetek előnyben, vagy kerüljetek a hajápolási rutinban. Vékonyszálú, ritka, gyorsan zsírosodó hajam van, ebből próbálom meg nap mint nap kihozni a maximumot, ami nem egyszerű, de az alábbi termékek sokat segítenek. Mint ahogy az arc- és testápolásban, hajápolásban is a natúr / méregmentes megoldásokat keresem, ez néha kompromisszumokkal jár, de megéri natúrra váltani!

haja_pola_s.jpg

TISZTÍTÁS:

Sokáig ez volt a legkényesebb pontja a hajápolási rutinomnak, mert már a mosás alatt eldőlt a sorsa a hajkoronámnak, hajlamos ugyanis egy hatalmas, gubancos fészekké alakulni a legóvatosabb hajmosás ellenére is. Aztán rájöttem, esetemben ez nagyban a samponokon múlik, mert bármilyen finom mozdulatokkal is mostam hajat, a kifésülés egy pokol volt, mivel ugyebár a hajtöveket nem balzsamozzuk.. Így meg sem tudom mondani, hány flakon natúr, vagy csak közel natúr sampont próbáltam ki, mire rátaláltam az iHerb kínálatában a Madre Labs samponra. Akkor is épp kb. 5 flakon használatban lévő sampon sorakozott a fürdőben, de a szép összetétel, a kedvező ár, (2000 Ft körül kapható, de a rendelésem mellé kb 800 Ft-ért dobta fel az iHerb) és a nagy kiszerelés  (414 ml) mind-mind arra csábított, hogy ezt is ki kell próbálnom. Szulfát-, szilikon-, flatát-, parabén-, GMO-, szintetikus illatanyag- és szilikonmentes, környezetbarát csomagolásban van, és nem tesztelték állatokon. Eddig nagyon szimpi a dolog, de jöjjön a teszt. A sampon maga hígabb, mint általában a samponok, így könnyű túlzásba esni az adagolással, pedig tényleg kevés is elég belőle az alapos tisztításhoz. Ha megtanulja takarékosan adagolni az ember, nagyon sokáig elég ez a nagy kiszerelés. Kellemes, szolíd citrusillata van, hajmosás után nem igazán érezni a hajon. Gyengéd kókusztenzidekkel tisztít, biotinnal, pantenollal, quinoa és lenmag proteinnel, valamint lóbab és naspolya levél kivonattal ápol. Elvileg dúsabb hatást ígér, ezt az én hajkoronámon nem sikerült produkálnia, ellenben nem gubancolódik össze a hajam a mosásoknál, makulátlanul tiszta, és fényes fürtöket eredményez. _mg_1817.jpg

ÁPOLÁS:

A Magister Products Honeyblond balzsamról már végigáradoztam egy posztot, (ITT olvashatod) rajongásom azóta sem szűnt, ő az abszolút életmentő kategória. Ez előtt a balzsam előtt sosem hallottam még a kókusz szilikonról, de mióta ezt a balzsamot használom, már tudom, hogy egy álom.. Ugyanis nemhogy helyettesíti szintetikus társát,  mely csak ront a hajunk állapotán, azzal ellentétben a kókusz szilikon könnyű kifésülhetőséget, ápolt, puha tincseket biztosít. Az én vékonyszálú, gubancosodásra hajlamos hajam megmentője ez a balzsam, használatával megtapasztaltam, milyen 1 perc alatt megfésülködni hajmosás után. Sokkal egészségesebb a hajam, mióta a Honeyblondot használom, összeadódik a balzsam ápoló hatása, és az, hogy nem tépem a hajam a hajmosás utáni fésülködéskor. Fincsi trópusi illata van, imádom, hogy a Magister termékek mindig olyan izgalmas illatúak, annak ellenére, hogy makulátlan összetételű natúrkozmetikumok. Ez a balzsam abszolút must have kategória, örökké kell.. 

EXTRA ÁPOLÁS:

Mivel gyorsan zsírosodó, vékony, tartás nélküli hajam van, gondoltam a fejbőrömnek / hajhagymáimnak is jól jön egy kis extra. Nagyon megörültem, amikor anno felfedeztem a Magister kínálatában a Hajszesz extrát, mert hiába van sokféle hajszesz a piacon, nagyon kevés a használható közöttük, mert minek is masszíroznánk a fejbőrünkbe mindenféle "oda nem illő" dologgal telepakolt hajszeszt. A Hajszesz extra főbb hatóanyagai a koffein, panthenol, paprika-kivonat, cink, A-vitamin, E-vitamin, argánolaj, lenmagolaj, C-vitamin, tejsav, szalicilsav. Mióta használom, rengeteg babahajam nőtt, és talán a fésűben is kevesebb a kihullot hajszál. Hajmosás után a még nedves fejbőrbe masszírozom, furcsa ilyet írni, de szó szerint érzem, hogy "megnyugszik" a fejbőröm, nagyon kellemes. A cseppentős üvegből könnyen és takarékosan adagolható, heti kétszeri használattal is sokáig elég. A hajszeszt a Magister webáruházában tudjátok megvásárolni.

_mg_1819.jpg

És igen, még egy Magister termék, mit mondhatnék, egyszerűen szuper cuccok! ♥ A Wonder Woman hajvégápoló szérum is nagy kedvencem az utóbbi időben, még egy kis extra a hajvégeknek a balzsamon felül. Használtam a még nedves hajvégekbe dolgozva is, de a már megszáradt hajamra is, nekem mindenhogy bevált. Első alkalommal 2 pumpálásnyit vittem fel a hajvégekre, ez nekem soknak bizonyult, bőven elég az 1 pumpálásnyi adag, de ez egyéni, nekem vékonyszálú, kevés hajam van, nyilván egy erősebb, dúsabb haj több szérumot is elnyel. A balzsamnál már  említett kókusz szilikon itt is visszatér, egyszerűen csoda, amit művel a hajjal, emellett argánolaj, brokkoli és speciális ricinusolaj gondoskodik a hajvégek extra ápolásáról. Ez sem az az uncsi natúr illatú termék, nem is tudom behatárolni, mi ez, de nagyon finom, olyan Wonder Woman-es! :) Töredező, vékonyszálú, vagy festett hajra kötelező, de minden hajvég meghálálja a használatát! Keresd a webshopban!

Ha már ennyit emlegetem a szilikont, beszéljünk egy kicsit bővebben is róla. Bizonyára te is észrevetted már, hogy Dimethicone - vagyis polimer műanyag szilikonban fuldokló kozmetikai termékek vesznek körül. Tényleg szükségünk van erre? Megkérdeztem Ildikót, a Magister Products megálmodóját és alapítóját.

"A dimethicone a hajszálakra tapadva bevonatot képez, a bőrön pedig belesimul az apróbb ráncokba, így átmenetileg képes a ráncok láthatóságát csökkenteni. Ennyit az előnyökről. Valójában a haj és a bőr szerkezetét nem erősíti, csupán egy bevonat létrehozásáról van szó, gyakorlatilag egy műanyag mázat képez. Hátborzongató belegondolni, hogy ezzel masszírozzuk a bőrünk és a hajunk. Hadd mondjak még valamit, egyre több helyen olvasni (ha véletlenül nem éreznénk magunkon), hogy a hajszálak töredezettségét okozza, és hosszútávon ez a máz elgyengíti a hajszálakat. Nos ez eléggé szomorú, viszont van egy jó hír, kókusz szilikonnal szinte teljesen helyettesíthető, ugyanúgy megkönnyíti a kifésülhetőséget, fényes hatást kölcsönöz, ellenben jó biológiai összeférhetőséget mutat a hajszálakkal és a bőrrel."

A Magister hajápoló termékeiben kókusz szilikont találsz szintetikus társai helyett, és állítom, ugyanolyan jól működik, sőt, hosszútávon csak előnyünkre válik használata, ellentétben a műanyag szilikonok alkalmazásával. 

SZÁRAZSAMPON HELYETT:

A szárazsampon jó dolog, pláne a gyorsan zsírosodó hajúaknál tud életmentő lenni, de megint csak azt tudom mondani, hiába trendi, jó marketinggel ellátott egy termék, nézzétek az összetételét is! Lehet, hogy kicsivel macerásabb a használata, mint egy flakonos szárazsamponnak, de nekem nagyon bevált az Argital babahintőpor. Van, amikor már a frissen mosott (száraz) hajamon is alkalmazom, így kicsit dúsabb hatású, mert nem tapadnak össze a szálak, és nem lapulnak annyira a fejbőrre. De ha a hajmosás napján nem is, másnap már mindenképp használom, az ujjaimra szórok egy kevés mennyiséget, így viszem fel kis adagokban a hajtövekre. 1-2 nappal simán ki lehet tolni a hajmosást a segítségével, nekem ez egy áldás. Természetes szőke a hajam, sötétebb hajon lehet, hogy látszana, nem tudom, de a Bionom bioboltban 3 grammos próbakiszerelés is kapható, egy próbát mindenképp megér! A 60 grammos kiszerelést nem is tudom, mióta használom, szerintem már 5-6 hónapja biztos, és még mindig van a flakonban, úgyhogy simán megéri az árát.

_mg_1820.jpg

FORMÁZÁS:

Másfél éve megint frufrut vágattam, így szükségem volt hajformázók bevetésére is. Időközben meguntam, hogy a vékonyszálú, tartás nélküli frufrum még elöl egy óriási forgónak köszönhetően kétfelé is áll, így most épp növesztem, de az Alverde hajhab-hajlakk duóról ennyi idő alatt kiforrott véleményem van. Ez is a kompromisszumos verzió, sosem fog olyan bombabiztos tartást adni, mint egy nem natúr hajlakk, vagy hab, ez döntés kérdése, ki mit vállal be. A hajhab olyan semmilyen, talán egy kicsit könnyebben formázható a haj szárítás közben, de az extraerős hajhabokhoz képest gyenge közepes. Ettől függetlenül én megelégedtem a gyengébb tartással a szép INCI javára. Talán egy kicsit dúsabb hatású is a haj a használatával, és az biztos, hogy teljesen természetes a végeredmény, nem tapad, nem ragad, és nagyon kellemes az illata. A hajlakkot már jobban szerettem, csak ki kellett tapasztalni a használatát. Semmiképp nem szabad közelről a hajra fújni, mert összetapasztja a szálakat, és zsíros hatású lesz tőle a haj. Kellő távolságból fújva azonban csak lágy permetként száll a hajra, így használva gyenge / közepes fixálást biztosít, de teljesen természetes hatással. Azt nem mondom, hogy egy erősebb szelet is kibírt a frufrum, de normál időjárási viszonyoknál tökéletesen működött a hajlakk. Extrémebb frizurák elkészítéséhez biztos nem alkalmas, de mindennapi hajformázáshoz tökéletes választás. 

_mg_1821_1.jpg

zsu.jpgFollow me:

 fb.jpgyoutube_1.jpginsta.jpg

Fotók:logo_stylish_calligr.png

 

A bejegyzés trackback címe:

https://beautyheaven.blog.hu/api/trackback/id/tr5513614651

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása