Beauty Heaven

valóban natúr szappanok..

2014. szeptember 19. - zsu044

Valahogy mindig éreztem belül, hogy a tusfürdők nem a legjobb készítmények bőrünk számára. Minden zuhanyozás után azonnal rohantam bekenni magam, mert már szinte kínosan feszült, húzódott a bőröm. Aztán, mint ahogy a rövid bemutatkozásban már említettem, a környezetvédelemből fakadóan mániákus "termékelemző" lettem. Hamar megváltam a tusfürdőimtől.. Egy-két natúrszappan csalódás után ráakadtam az Oliviaszappanra. Függő lettem. Pazar illatú, állagú, külsejű szappanok, élmény velük a fürdés. A bőröm pedig egyre inkább magához tért, egyre jobban csökkent a feszülés, a szárazság. Szappanfüggőségem vezetett el Korihoz, egykori tanáromhoz, akitől a hideg eljárással készülő szappanok tudományát leshettem el.

 

CAM00648.jpgMint minden ilyen jellegű munkához, nekem ehhez is ihlet kell. Van, amikor hónapokig nem tudom rávenni magam, hogy szappant készítsek, de volt már olyan is, hogy az ágyból kipattanva éjfélkor álltam neki gyártani. Az egyetlen alkalom, amikor mindig izgalommal állok neki, az a karácsony.

A készítése tehát nem tett függővé, de a használata igen! A bőröm olyan mértékben függővé lett, hogy ha idegen helyen mosok kezet folyékony szappannal, perceken belül elkezd tiltakozni a kézfejemen a bőr. És megint keresem a táskámban a kézkrémet...

A képen látható szappanokat nemrég készítettem. Nem vagyok olyan profi, mint sok szappankészítő társam, akiknek csak ámulok a munkái láttán, de én csak a családnak csinálom, abszolút kisüzemben, és néha ihlethiányosan! :D  Az alap: kókuszolaj, olivaolaj, napraforgóolaj és pálmazsír egyenlő arányban. Ehhez jönnek az adalékok: a fehér rész csak teafa illóolajat tartalmaz, a barna rész fahéj illóolajat, őrölt fahéjat, és őrölt kávét. A teafa fertőtlenít, a fahéj vérpezsdítő hatású, a kávé pedig finoman radíroz. A tetejét csillámporral és őrölt kávéval díszítettem, mindkettő az első használatnál lejön.

CAM00644.jpg

velpicstitch20140918_235517.jpgvelpicstitch20140918_235344.jpg

 

                                                                                                    Névtelen_1.png

CAM00654.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://beautyheaven.blog.hu/api/trackback/id/tr646710249

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PEsztike 2014.09.23. 14:38:08

Szia Zsú,

nemrég fedeztem fel a blogodat de nagyon tetszik!

Már évek óta használok natúrszappanokat, de az utóbbi időben komolyan érdeklődöm a natúrszappan készítés iránt, hogy saját magam állítsam elő a saját és családom szappanait. Ezért is kérdezném, hogy nem osztanád meg egy blogban a saját receptedet, illetve te hogyan készítesz szappant? Nagyon érdekelne! :-)

Köszi és további szép hetet!

zsu044 2014.09.23. 15:00:29

@PEsztike:
Szia Eszti! Még csak 3 hete indult a blogom, örülök, hogy elnyerte a tetszésed! :) Próbálom egy kicsit a natúr vonalat erősíteni, sajnos a mai világban kapunk elég mérget a környezetünkből. Tetszik az ötleted, egy videobejegyzésben megvalósítható lenne. :)
Igyekszem 2-3 naponta frissíteni a blogot, a blog Facebook oldalán mindig megosztom a friss posztokat, így könnyen követhető a dolog! :)
www.facebook.com/pages/Beauty-Heaven/390251851122072?notif_t=page_new_likes

Addig is próbáld ki a natúr kencéket, imádni fogod! :)
Zsú
süti beállítások módosítása