Beauty Heaven

hónaljmikrózás a túlzott izzadás ellen? MiraDry kezelés tapasztalatok | FRISSÍTVE

2019. június 14. - zsu044

A túlzott izzadás, vagyis a hiperhidrózis alaposan meg tudja keseríteni az ember életét. Az izzadás egy teljesen természetes folyamat, azonban itt nem csak arról van szó, hogy "jajj, kicsit megizzadtam", hanem arról, hogy tökmindegy hány fok van, hogy 2 perce zuhanyoztál, izzadsz, mint a ló. Aki nem szenved hiperhidrózisban, az nem is igazán tudja átérzeni, milyen is ezzel élni. Én kb 18-20 éves korom óta élek hónalji túlzott izzadással. (a test különböző részei lehetnek érintettek, általában a hónalj, tenyér, talpak, súlyosabb esetben a teljes felsőtest) Eddig erről nem beszéltem, mert ez nem egy trendi témakör. Sőt, a mai világban ez konkrétan szégyen. Éppen ezért alakít ki fóbiákat az ember, amivel ráadásul önmagát generálja az egész folyamat, mert ha arra gondolsz, mit szólnak mások, ha észreveszik, mégjobban izzadsz. Megtanultam kezelni a dolgot, és úgy öltözködni, hogy elrejtsem a világ elől. De ezt tényleg csak az tudja, aki szintén hiperhidrózisos, hogy milyen az, amikor már szinte te is elhiszed magadnak, hogy #blackismyhappycolor, mert nem tudsz feketén kívül más felsőt felvenni, mert foltos lesz a hónaljadon. Hogy kész kihívás megoldani egy fehér inges ünnepet, a szűk, színes felsők, vidám nyári ruhák pedig csak álom. Hosszú évek kísérletezése után rászántam magam a miraDry kezelésre.

treat-it.png

fotó: miradry.com

Milyen alternatívák léteznek hiperhidrózis kezelésére?

  • dezodorok - gyakorlatilag semmit nem érnek, én ráadásul kizárólag mindenmentes, natúr deókat használok, hiszen az egészségem a legfontosabb. Ezekkel csak a szagokat tudom kontrollálni, de az izzadás mértékére nincsenek hatással.
  • alumínium tartalmú dezodorok, Solutio antisudorica ecsetelő - röviden tömören: én nem kenném magamra...
  • ruhába tapasztható "betét" - fogalmam sincs, mi a megfelelő megnevezése, a Baleásra "szenzitív hónaljvédő tapasz" van írva.. :)) A lényeg, hogy egy tisztasági betét szerű (csak más formájú) cuccot beragasztasz a ruhádba a hónaljadhoz, elvileg ez fogná fel az izzadságot, és viselhetnél színes felsőket is, de ez csak mini-izzadás esetén válik be, máskülönben vagy teljesen elázik, vagy mellette lesz foltos a ruhád, vagy eleve kicsi méretű, mert nagyobb felületen / erősebben izzadsz. Szóval nem tökéletes, de az elmélet jó. 
  • iontoforézis - a miraDry előtt ezt is fontolgattam, otthoni készülék is rendelhető kb. 200-250.000 Ft-ért, és elég jó tapasztalatokat olvastam róla. Amiért a miraDry nyert, az az, hogy ők egyszeri kezelés szükségességét ígérik, míg az iontoforézissel heti szinten kell kezelned magad, vagy eljárnod kezelésekre.
  • botox - a hónaljak Botulinum toxinnal való kezelése is egy lehetőség hiperhidrózis esetén, 6-9 hónap hatóidőt igérnek, van, ahol 1 évet, esetemben ez 1,5 hónap volt. Négyszer próbáltam ki a kezelést 2 különböző orvosnál, 2 különböző anyaggal, (Dysport, Vistabel) egyik esetben sem tartott 1-1,5 hónapnál tovább a hatás, így lemondtam róla. Alkalmanként kb. 100.000 Ft volt a kezelés, 6-9 hónap hatóidőnél még azt mondom, belefér, de esetemben irreális költség lenne, plusz nem is szabad ilyen gyakorisággal alkalmazni Botoxot.
  • mellkasi szimpatektómia - az izzadásért felelős szimpatikus idegek átvágása. Általában csak súlyos esetekben végzik el a műtétet, mivel kockázatos, kardiális, pulmonális, neurológiai szövődményet okozhat, igaz, kis százalékban, de halállal is végződhet a műtét. 
  • hónalji verejtékmirigyek műtéti eltávolítása - a miraDry előtt az volt a tervem, hogy ezt a műtétet választom, úgy voltam vele, mégiscsak az a tuti, ha kiszedik a mirigyek nagy részét, találtam egy plasztikai sebészt, aki 260.000 Ft-os áron vállalta volna a műtétet. Helyi érzéstelenítésben szerettem volna a műtétet, mivel túl vagyok már egy helyi érzéstelenítéses lágyéksérv műtéten, egy 10 cm átmérőjű bőrkimetszésen a felkaromból, és egy szemhéjplasztikán, gondoltam ez már meg se kottyan. Végül már a konzultáció előtt kiderült, hogy valószínű nem lehet majd 1 alkalommal megcsinálni a két hónaljat, mivel az érzéstelenítő adagja testsúlyra van megadva, ezt egy alkalommal nem szabad átlépni. A végeredmény kb. 50-70%-os lesz, és még hegek is maradnak, ami egy műtétnél normál, de valahogy ez a csomag már nem tetszett annyira, így visszaléptem
  • miraDry - viszonylag új, kb 5 éves technológia, mely során nagy energiájú mikrohullámmal (5.8 GHz) felmelegítik a bőr azon rétegét, ahol a szűrtüszők, valamint az izzadságmirigyek találhatóak amelyek a hő hatásásra elpusztulnak. 

miraDry - mit ígér?

  • a probléma súlyosságától függően, de legtöbbször egyetlen kezelés elegendő
  • a kezelés helyi érzéstelenítésben történik, teljesen fájdalmatlan
  • véglegesen megszűnteti az izzadást a hónaljban
  • véglegesen szőrtelenít
  • nincs többé kellemetlen szag
  • nem kell többé izzadásgátlással foglalkozni
  • a gyógyulási fázisban némi kellemetlen érzés jelentkezhet, de a mindennapi életvitelünket folytathatjuk, nem kell otthon maradni

intézetválasztás / konzultáció 

Az kezelésre az Ormos Intézetet választottam, nem titok, hogy az ár vezérelt a döntésemben. Másik két intézet 500.000 Ft-os (1. kezelés) ajánlatával szemben az Ormos intézetben az első kezelés 260.000 Ft, ha szükségessé válik egy következő kezelés is, az 210.000 Ft-os áron vehető igénybe. A neten kutakodva nem éppen pozitív visszajelzéseket olvastam az intézetről, de aztán eszembe jutott, hogy gyakorlatilag semmit nem érnek a neten talált vélemények, mivel a pozitív vélemény érkezhet a tesó-koma-sógortól, míg a negatív a konkurenciától vagy a rosszakaróktól, így a "ne ítélkezz, míg nem tapasztaltál" elv alapján időpontot kértem a kezelés előtti kötelező konzultációra. A magyar weboldalakon található miraDry ígéreteknél sokkal korrektebb felvilágosítást kaptam, Dr. Szegheő Péter némi helyzetfelmérés után elmondta a kezelés menetét, és a várható eredményeket. Az első pár nap kellemetlenségeire való tekintettel péntekre javasolják a kezelést, hogy a hétvége a gyógyulásról szólhasson, erről később írok részletesen is. A tájékoztatás szerint akár 80%-os javulás is lehetséges, a "végleges szőrtelenítést" pedig a Doktor Úr korrekt módon helyesbítette, miszerint a szőr csak jóval lassabb ütemben / foltokban növekszik. Abszolút korrekt és részletes felvilágosítást kaptam, az intézmény csodaszép, Szegheő Doktor Úr pedig empatikus, kedves, "laza és jófej", szívből ajánlom mindenkinek az Ormos Intézetet! (a kezelést nem együttműködés keretein belül kaptam, a teljes összeget én fizettem, ez nem egy megvásárolt vélemény!)

miraDry - a kezelés menete

Miután felmérik az izzadás mértékét, illetve hogy hol a legerősebb, stb.., egy ideiglenes "tetkót" helyeznek fel a hónaljra, ami a kezelendő területeket hivatott jelezni, így biztos, hogy nem marad ki egyetlen rész sem. Hónaljanként 1-1,5 dl érzéstelenítővel kevert folyadékot adnak be hónaljanként, ami nem olyan egyszerű menet, mint amilyennek tűnik. Képzeljetek el egy pecsét szerű eszközt, amiből apró tűk állnak ki. Ezzel "pecsételik" végig a hónaljárkot, nem kellemes érzés. Na de ami ezután jön! Bizonyos területeken semmit nem éreztem, néhol pedig mintha forró pálcát szúrkálnának a hónaljamba, de ez csak az első hónalj kezelésénél volt valószínűbb, és a Doktor Úr többször is felajánlotta, hogy kaphatok még érzéstelenítőt, én ellenkeztem makacsul. A kínokat leszámítva abszolút jó hangulatban telt a kezelés, és ez jelentősen oldotta a bennem lévő feszkót, ezúton is köszönet érte! :) 

a kezelést követő napok / hetek

Az első nap konkrétan horror volt. A kezelés után óránként 10 percet kellett volna jegelni a hónaljakat, amik mellesleg hatalmasra duzzadtak, és égően fájtak, de az Ormos Intézetből vissza kellett mennem Férjért Dunakeszire, onnan beugrani Soroksárra, majd onnan haza Pécsre. Így 7 órán keresztül voltam jég nélkül, hazafele már nem bírtam, és egy benzinkúton vásárolt fél literes ásványvizekkel próbáltam hűteni a területet. Hazaérve azonnal jegelés, majd óránként jegelés, és egy nem túl kellemes éjszaka következett. Másnap délelőttre a fájdalom jelentősen enyhült, viszont a hónaljam és a felkarom kétszeresére duzzadt az ödémától. Iszonyatosan nézett ki, nem gondoltam, hogy ilyen létezik.. Lefotóztam, de nem szeretnélek sokkolni Titeket, plusz még nekem is horror, hogy az én testem nézett ki így! :)) Szó szerint értsétek, a felkarom kétszeresére dagadt, a hónaljakban pedig mint két zsemle, akkora ödéma keletkezett. A karjaimat ennek következtében nem tudtam a testem mellé engedni, ha nem kellett volna kutyát sétáltatnom, tuti, hogy 2-3 napig nem mozdultam volna ki a lakásból. Így többnyire zsebre tett kézzel próbáltam ellensúlyozni a béna testtartást, érdekesen mutathattam..  A harmadik naptól végre csökkent az ödéma, kezdett újra emberi karom / hónaljam lenni. Fájdalom már csak a hónaljak területén volt, ez viszont érintésre kb. 3 hétig stabilan maradt, 1 hónapig érzéketlen volt a terület, és furcsa módon 1 hónapig fájt mindkét kulcscsontom. Ezek spontán elmúltak.

miraDry - mit tud?

Az izzadás gyakorlatilag a 2. naptól megszűnt. Nem totálisan, úgy kb. 95%-ig. El sem tudom mondani, mennyire fantasztikus, fenomenális, felemelő érzés volt ennyi év után megtapasztalni azt, milyen egy "normális ember hónalja". Örömömben azonnal vettem két felsőt, egy pirosat és egy fehéret. 2 hétig tartott az örömujjongás, utána szép lassan kezdett visszatérni az izzadás. Erre fel is készítettek, de azt mondták, elvileg a kezelés utáni állapotra fog visszaállni az izzadás mértéke, így türelmesen vártam. Most 2,5 hónappal a kezelés után sajnos még mindig izzadok, de lényegesen sokat javult a helyzet. Kb. 50%-osnak mondanám a javulás mértékét, ami nekem már így is egy csoda, de mindenképpen el fogok menni egy következő kezelésre is, mivel a szűk színes felsők még mindig kilőve. A szőr a kezelés óta csak foltokban nő, vannak területek, ahol szerintem 1 hónapot is kibírna borotválás nélkül, foltokban viszont ugyanúgy növekszik, mint régen. Arra gondoltam, talán ezeken a területeken nem volt igazán sikeres a kezelés, és ezért maradt az izzadás, nem tudom, ez csak találgatás részemről.. Viszont így is elégedett vagyok, és mindenképp megismétlem a kezelést, csak egy kicsit várok, hogy halványuljanak az emlékek, és abban sem vagyok biztos, hogy pont egy forró nyári napon vágyok újabb kezelésre... :)) A második kezeléstől viszont már tényleg csodát várok, mindenképp be fogok számolni a tapasztalataimról!

Ez nem a legtrendibb blogbejegyzés volt, de remélem segítek vele azoknak, akiket érint, mivel tudom jól, ez nem az a témakör, amit egy kávézóban kibeszélsz a barátaiddal. (a lakosság 4-5%-a szenved hiperhidrózistól) Bármilyen kérdésetek van a kezeléssel kapcsolatban, keressetek bátran, akár a bejegyzés alatt kommentben, akár a FB oldalon, illetve jó szívvel ajánlom Dr. Szegheő Pétert az Ormos Intézetben!

UPDATE:

Fél év telt el a kezelés óta, és sajnos azt kell mondanom, majdhogynem visszaállt az eredeti állapot. Felvettem a kapcsolatot Szegheő Doktor Úrral, ezt a választ kaptam:

"Sajnálattal hallom a dolgok alakulását. Ahhoz, hogy a kérdésekre választ tudjak adni szükséges, hogy a jód próba ismétlésével ellenőrizzük, hogy honnan termelődik az izzadtság. Ha megmarad, akkor általában néhány kicsi, de buzgó foltban marad verejték termelés. Ez esetben is kezeljük mindkét hónalj teljes felületét, ám mivel ilyenkor a jelenség hátterében legtöbbször az áll, hogy a megmaradó verejtékmirigy szigetek kissé mélyebben helyezkednek el a bőrben, ezekre a foltokra nagyobb figyelmet fordítunk, azokra többször visszatérünk. A tapasztalat az, hogy a második kezelés ilyen esetben igen hatékony, a verejtékezés a második kezelést követően kb (saját beteganyagunk alapján) kb. 0,5% eséllyel marad érezhető mennyiségben. Ha ez esetleg megtörténik, a harmadik kezelést mi álljuk."

Bíztató, amit a Doktor Úr írt, így mindenképp bele fogok vágni a 2. kezelésbe is. Ha hasonló problémával küzdesz, és belevágnál, tedd bele a pakliba az anyagiakat tekintve, hogy hiperhidrózis esetén valószínű nem lesz elég 1 kezelés. Én is a kezelés ára miatt döntöttem az Ormos Intézet mellett, (amit amúgy nem bántam meg, mert nagyon kedves és jófej Szegheő Doktor) mivel más klinikákon 500.000 Ft a kezelés, az Ormosban 260.000 az első, 210.000 a második kezelés, tehát így is ki fogom fizetni a félmillió Forintot, de ha beválik, akkor közel 20 év küzdelem után azt mondom, megéri.

Természetesen a 2. kezelés után jövök az új tapasztalatokkal, egyelőre nem tudom, mikor kerül erre sor, de szeretném mielőbb letudni.

zsu.jpgFollow me:

 fb.jpgyoutube_1.jpginsta.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://beautyheaven.blog.hu/api/trackback/id/tr9214893186

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása