Beauty Heaven

100%-ban natúr, méregmentes dezodorok tesztje

2016. augusztus 19. - zsu044

Kb. 7 éve, a testápolási rutinom méregmentessé alakítása során  kezdtem arra is odafigyelni, hogy milyen dezodort használok. Míg nem tudatosan vásároltam kozmetikumokat, addig többnyire illat alapján választottam deót. (ma már elborzadok, ha rágondolok, hogy 10-15 éven keresztül miket kentem magamra..) Első lépésként csak az alumíniumsókat likvidáltam, és 2-3 éven keresztül a La Roche-Posay fiziológiás dezodor stiftjét használtam. Illata nagyon kellemes, és elég jól semlegesíti a szagokat. Mivel nincs teletömve "izzadásgátló" anyagokkal, így izzadtam is, ezt először nehéz volt elfogadni. Aztán minél inkább elmélyedtem a natúrkozmetikumok világában, minél több terméket elemeztem ki összetétel alapján, és minél több biztonsági adatlapot olvastam el, annál inkább vágytam a "még-tisztább" kozmetikumokra, hónalj-ügyileg is. Volt sok-sok csalódás, de szerencsére fejlődik a natúr-piac, és jelennek meg jobbnál jobb termékek. 

deo.jpg

Olivia Natural krémdezodor | 50 ml 1.290 Ft

Ez volt a legelső teljesen tiszta deó, amit próbáltam. Rögtön nagy szerelem lett, kb. 4 éve mindig van itthon valamelyik illatból. Abszolút kedvenc a levendula-teafa verzió, a mandarin-citrom egy viszonylag újabb kiadás, meglepő módon nekem inkább télies illat, valahogy nem jön nyáron a használata. Nagyon jól semlegesíti a szagokat, egész nap kitart. A kezdeti lelkesedést azonban hamar lelombozta a használata. A szódabikarbóna általában leül a tégely aljára, a shea vajas, kakaóvajas réteg ennek tetején terül el. Így a felső réteget nagyon könnyen, és gyorsan el lehet használni, ellenben ha a felső réteget elfogyasztottuk, az alatta lévő szódabikarbónás réteget már csak darabokban lehet kikaparni a tégelyből. A felvitele sem valami jó móka, a felső, puha rétegnél olyan érzése van az embernek, hogy gyakorlatilag jól bekrémezte a hónalját, míg az alsó rétegnél a mosdó felett érdemes kencézni, mert bizony potyog szanaszét a szódabikarbónás cucc. Nyáron trikónál, vagy nagyon rövid ujjú felsőnél nem is szeretem alkalmazni, mert bizony úgy néz ki utána az ember, mintha egy adag grízt kent volna a felsőjére hónaljtájon. Rohanós reggeleken elő sem veszem, egyébként a használatból adódó kellemetlenség ellenére nagyon szeretem.

Összetétele:  shea vaj, szódabikarbóna, kakaóvaj, kukoricakeményítő, illóolajok

Értékelés:   hatás: 5, illat: 5,  használat: 2    össz: 12 pont

Blueberry krémdezodor | 30 ml 1.790 Ft

A Bionom biobolt oldalán kutakodva leltem rá, annyi pozitív véleményt olvastam a hozzászólásokban, hogy azonnal meg kellett rendelnem. Akkor még csak pumpás verzióban volt elérhető, mára már tégelyes kiszerelés is kapható belőle, de mivel az Olivia Natural használata sem nyerte el rajongásomat, így ujjongtam örömömben, hogy végre pumpás deóm lesz! Nem sokáig.. a flakon ugyanis 2 heti használat után beadta az unalmast. A Bionom oldalán is közismert a probléma, többen "melegítős" trükkökhöz folyamodtak, mivel magas shea vaj tartalmának köszönhetően ha megszilárdul a tégelyben, lehetetlen kinyomni belőle. De hát nyár van, ha nem is 30, de huszonfokok a lakásban, és a cucc így sem jön ki, csak levegőt pumpál. :( Tehát a csomagolás sajna itt is megbukott, tégelyes verziót ebből sem szeretnék, utálok körömmel visszafelé turkálni a tégelyben.. (mert azt is utálom, ha a körmöm alá megy a cucc) Ami a beltartalmat illeti: minden egyes felkenésnél az jutott róla eszembe, amikor gyerekkoromban a Tisza parton befújtak Szuku-val. Annyira utáltam az illatát, hogy inkább vállaltam, hogy szétmarnak a szúnyogok, de nem kértem többet belőle. (és milyen jól tettem) Szóval, engem a szúnyogriasztóra emlékeztet az illata, ami felvitel után még kb. 20 percen keresztül érezhető, aztán semlegesedik egy friss, citrusos illattá. Elméletileg citromfű-levendula illatú, levendulának még csak a nyomát sem vélem felfedezni benne. A hatása ellenben.. nem is 5, hanem 10 pontos! Eleve izzadós vagyok, de ezzel bármit csinálok, akár edzés, tűző napon izzadás, kirándulás, akármi jöhet, izzadok, mint a ló, de semmi kellemetlen szag, egészen estig kitart!! Tökéletes hatás, fura illat, pocsék csomagolás.

Összetétele:  keményítő, szódabikarbóna, kókuszolaj, shea vaj, jojobaolaj, citromfű illóolaj, levendula illóolaj, E-vitamin

Értékelés:   hatás: 5, illat: 3, használat: 2   össz: 10 pont

Phi kellemes krémdezodor | 50 g 2.490 Ft

Az előzőek használata után kész felüdülés volt, amikor a júliusi Pure by Pixiboxban ráleltem erre az egyszerűen használható, praktikus kiszerelésű deóra. Semmi cicó, csak nyomsz egy kicsit(!) az ujjadra, felkened, és kész! ;) A hangsúly valóban a kis mennyiségen van, az első pár használat során enyhén eltúloztam a dolgot, és vastagon kentem a hónaljamra a fehér kencét. Erre semmi szükség, elég egy borsónyi mennyiséget eloszlatni hónaljanként, így igazán kiadós adagról van szó. Illata nekem elsőre kicsit furcsa, és behatárolhatatlan volt, enyhén gyógynövényes, a kakaóvajas Oliviát használtam évekig, gondolom hozzászoktam annak a kicsit édeskésebb illatához. De ehhez is hamar hozzászoktam, mivel szeretem a természetes, természet adta illatokat. (a szintetikus illatokat már egyáltalán nem tolerálja az orrom..) Hatását teljesen jól megfogalmazták a lányok, ugyanis "tökéletes bűzűző", reggeltől-estig szagmentesen tart. Igen, ezzel is izzadok, hiszen ezeknek a deóknak nem az a célja, hogy hermetikusan elzárják az izzadságmirigyeket a külvilágtól, a ma diktált trend ellenére ez abszolút nem egészséges dolog, hanem az, hogy semlegesítse az izzadással járó kellemetlen testszagot. Ebben jelesre vizsgázott a Phi deója, használatában sincs kivetnivaló, talán az illatában el tudnám viselni, ha mondjuk a levendula jobban dominálna, így viszont mindkét nem számára egy kellemes, semleges illattal van dolgunk.

Összetétel: tisztított víz, rizskorpaolaj, shea vaj, kókuszolaj,  szódabikarbóna, tápióka-keményítő, cinkoxid,  manukaolaj, teafaolaj, muskotályzsálya olaj, levendula illóolaj

Értékelés:   hatás: 5, illat: 4, használat: 5   össz: 14 pont

Évca natúr dezodor | 50 g 1.690 Ft

Nem ismertem ezt a "márkát", nekem ez kicsit olyan otthon-készült-natúrkozmetikum-feeling, ami nem baj, hiszen az összetétel a lényeg, mégsem az ilyen kozmetikumokat részesítem előnyben. Nekem fontos, hogy szeressek is ránézni arra, amit használok. De ez csak az én kukacoskodásom, hiszen egy tudatos vásárló a beltartalmat nézi! (de azért kukkantsatok csak be egy kicsit a Phi webshopjába.. szeretem a szépet! ;) ) Ezzel a deóval a Szentlőrinci Gazdanapokon futottam össze (hol máshol.. :D ), és mivel stiftes, azonnal ráugrottam, és csekkoltam az összetételét. Valóban natúr, (sajnos ez ma már annyira elcsépelt szlogennek számít, hogy mindig ellenőrzöm az összetételt) az illata a már lassan védjegyemmé váló tipikus "levendula-szappan" illat, így azonnal jött is velem. Sajna valami nem klappol a dologban: egyetlen bőrön való végighúzás is vastag fehér csíkot hagy maga után a hónalj bőrén, pl. egy sötétebb színű trikóval esélytelen a használata. Véleményem szerint túl sok cink-oxid került bele, ami a honlapon található leírás szerint "láthatatlan filmréteget képez a bőr felszínén", holott köztudott, hogy fehér pigmentként is alkalmazható, ásványi szűrőként is funkcionáló összetevőről van szó. A kellemes levendulaszappanos-tisztaságillat sajnos nem tart ki sokáig, és szagsemlegesítő hatása sem a legtutibb. Kár, bizakodtam..

Összetétel: kókuszolaj, cink-oxid, kukoricakeményítő, shea vaj, levendula és citrom illó, E vitamin

Értékelés:  hatás: 2, illat: 5, de mivel nem tartós, és nem semlegesít: 4, használat: 5 a stiftes verzióért, de a túlzottan fehér réteg miatt csak 3   össz: 9 pont

 

Végeredmény:

1. Phi kellemes krémdezodor    14 pont

2. Olivia Natulal krémdezodor   12 pont

3. Blueberry krémdezodor         10 pont

4. Évca natúr dezodor                9 pont

 

060.jpg

066.jpg

Névtelen_1.png

A blog Facebook oldalát itt tudod követni.

find-us-on-facebook-logos-1024x245.jpg

fotók: studio44 

A bejegyzés trackback címe:

https://beautyheaven.blog.hu/api/trackback/id/tr6310426480

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása