Beauty Heaven

Megéri befektetni egy kis kompakt gépre, vagy maradjon a mobil? Olympus Pen E-PL9 vs iPhone XR

2019. szeptember 10. - zsu044

Az utóbbi években nagyon divatba jöttek a kompakt fényképezőgépek, minden gyártónak van minimum egy trendi példánya, ami aztán 1-2 celeb, vagy menő blogger Insta oldalán való felbukkanást követően futótűzként terjed a rajongók körében. Szerintem az Olympus Pen sorozat is tipikusan ilyen Insta-gyanús kiadás volt, meg kell hagyni, tényleg nagyon csini kis gépek. Mióta én is a bloggerek táborába tartozok, örökös programmá vált a fotózás az életemben. Eleve fotósként dolgoztam, így megvolt a felszerelésem a blogbejegyzésekhez szükséges fotók elkészítéséhez, de a blogger-lét örökös jelenlétet kíván, így az ember átalakul egy fotó-mániás lénnyé, aki bármilyen helyszínre érkezve azonnal felméri a lehetséges témákat, háttereket. A "nagy gépemet" értelemszerűen nem fogom magammal cipelni mindenhová, viszont a mobilos fotók minőségénél többre vágytam. Van már egy "blogger kamerám", a videós részét szeretem is, de a fotók minőségében nem jeleskedik, így jött az ötlet, hogy beruházok mégegy kis kompakt gépre. Megérte? Nézzük..

_mg_0255-3.jpg

Ebben a blogbejegyzésben egy iPhone XR készülékkel hasonlítom össze az Olympus Pen E-PL9-et. A gépet akkor vásároltam, amikor akcióban járt hozzá egy M.Zuiko 45mm-es objektív is, most azonban szándékosan a 14-42 mm kit-obival készítettem a fotókat, mivel gyaníthatóan a többség is ezzel fogja használni a gépet. Az én vágyam is ez lett volna: egy szinttel feljebb lépni minőségben a mobilos fotóknál, de a lehető legegyszerűbben, vagyis nem szeretnék az utcán, egy étteremben, stb.. objektíveket cserélgetni a gépen, erre lenne tökéletes a 14-42mm. 

A tesztfotók szándékosan nem beállított képek, egyszerűen csak lefotóztam, ami a látóterembe került, és módosításokat sem végeztem egyik kép esetében sem! Íme:

test1.jpg

Mindkét esetben a Lancome rúzson van a fókusz. Az iPhone-nak sokkal melegebbek a színei, viszont az E-PL9-é a valósabb.

test3.jpg

Itt pedig a L'Occitane lemosón van a fókusz. Az iPhone tipikusan-mobilosan mindent élesre fotózott, az Olympus 3,5 rekeszértéken elmosta egy kissé a környezetet, de ez esetben nekem nem tetszik a végeredmény. 

test4.jpg

A bal oldali krémen van a fókusz. Az iPhone gyönyörűen kiegyenlíti a csúcsfények és az árnyékok arányát, az Olympusnál utómunkával lehetne ezen finomítani. A háttérelmosás viszont az O. esetében gyönyörű, az iPhone itt is mindent élesre fotózott, minimális a háttér elmosása. 

test6.jpg

A L'Occitane kupakon van a fókusz. A többit döntsétek el Ti! :))

test2.jpg

Szelfi módnál nem volt kérdés, hogy az Olympus fog jobban teljesíteni, már csak azért sem, mert az iPhone előlapi kamerája 7 megapixeles, az O. viszont 16. Igaz, természetes fénynél jobban teljesített volna az iPhone, mint a fürdőszobai fényeknél, de a portré módja amúgy szerintem botrány, 3,5 rekeszértékre állítottam, és a Pent is. Az iPhone szépen "lesatírozta" a hajam széleit, és amin jókat szoktam nevetni, ha szemüveg van az emberen, annak a széleit is hajlamos szó szerint levágni, ezen azért még lenne mit finomítani.. Mondjuk soha nem is tudtam szelfizni, mint a képeken is látható, és ezt ezentúl is hanyagolom! :))

test5.jpg

Ismét látványos az iPhone melegebb színvilága, de ez esetben is az Olympusé a valós. Az Olympus az arcomra állította a fókuszt, itt viszont nekem jobban tetszik az iPhone "minden élesebb" verziója.

test7.jpg

Tűző napfényben az XR hajlamos a becsillanásra, mint a képen is látható, ez nagyon nem szerencsés. Ez előtt egy 6S Plus-om volt, annál soha nem fordult elő ilyen, az XR-nél rendszeres. Az ég kékje viszont nekem az XR-nél sokkal esztétikusabb, mint a Pennél.

test8.jpg

Ugye nem kell kommentálnom? Fölényesen az XR fotója a favorit..

test9_1.jpg

...itt viszont az Olympusé...

test9.jpg

...és itt is.

A tesztfotók alapján nem tudnám kijelenteni, hogy az XR vagy a Pen jobb, (a szelfi módot leszámítva), mert a mélységélesség a Pen esetében sokkal profibb, szebb és kifinomultabb, az iPhone viszont zseniálisan kezeli az árnyékokat és a csúcsfényeket, és az égbolt megjelenítésénél is számomra mindig az XR a nyerő. Emellé még ott van az a tény, hogy az iPhone mindig nálam van, a Pen bármilyen kicsi és könnyű, nincs nálam minden pillanatban. A 14-42-es kit objektívvel nem érzem olyan minőséginek a fotókat, hogy mondjuk a blogra fotózzak vele, Instára tökéletes, de arra jó az iPhone is. Plusz az iPhone-nak kétszer akkora a kijelzője, sokkal jobban látod benne a témát. Másik objektívvel, pl. a 45mm 1,8-as M.Zuiko-val persze már esélye sem lenne az iPhone-nak, de arra, hogy kiváltsd a mobilos fotózást, pont egy ilyen átfogó zoom objektívre lenne szükség. 

A tesztfotók alapján Ti melyiket választanátok?

_mg_0281.jpg

zsu.jpgFollow me:

 fb.jpgyoutube_1.jpginsta.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://beautyheaven.blog.hu/api/trackback/id/tr3815061284

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása