Beauty Heaven

természetes alternatívák szárazsampon helyett

2018. augusztus 14. - zsu044

A hajamban a színén kívül nem igazán szeretek semmit, nagyon vékonyszálú, ritka, nincs tömege, bármilyen hosszúságú, reggelre érdekes formákat képes felvenni, és ráadásul nagyon gyorsan zsírosodik. Sokszor megfordult már a fejemben, hogy egyszerűbb lenne parókát hordani! :D A szárazsampon úgy gondolom, sokunknak áldás, azt nem mondom, hogy olyan szép végeredményt ad, mint a frissen mosott haj, de van, amikor életmentő. A drogériákban fellelhető darabok nem a legtisztább összetételűek, így más irányban kezdtem kutakodni. 

_mg_3625web.jpg

Egy ideje már az Argital babahintőport használtam szárazsamponként, a funkcióját tökéletesen ellátta, totál száraz hajtöveket varázsol, hosszú hajnál abszolút tökéletes választás, főleg, ha copfot vagy egy laza kontyot készítünk a használata után. De amióta levágattam a hajam, nem igazán működik nálam, mert a teljes hajkoronám fénytelennek és mattnak, száraznak tűnik a használata után, szóval inkább a hajmosást választottam, mint a hintőporozást. A rövid(ebb) haj átka, hogy ezt bizony nem lehet copfozni, befonni, feltűzni, ennek aztán mindig jól kell kinéznie, viszont ez nálam pontosan fél napig tart, a reggeli hajmosástól az esti lefekvésig, és másnap már lapul, zsírosodik a töve, hosszú hajnál ilyenkor jött a copf, a rá következő napon egy laza konty, vagy fonás, és így 3 naponta mostam hajat, a mostani bob fazonnal ezt naponta kellene ismételnem.. Szóval beszereztem a neten fellelhető házi praktikákhoz mindenféle alapanyagot, és elkezdtem tesztelni.

KUKORICALISZT:

Nagyon sok helyen a kukoricalisztet találtam a házilag készíthető szárazsamponok fő összetevőjeként, így ez volt az első, amit kipróbáltam. Nem tudom, ezeken a honlapokon összekeverték-e a kukoricakeményítővel, vagy nekik tényleg bevált, de a kukoricaliszt, mint száraz sampon egyszerűen pocsék, rettentő csúnya a hajban, konkrétan, mintha halványsárga korpával lenne tele a haj. Szerintem használhatatlan, amennyi pepecselést igényel kifésülni, eltűntetni a hajból, már tényleg egyszerűbb hajat mosni..

KUKORICAKEMÉNYÍTŐ:

Ez már bevált, hiszen teljesen más állagú, mint a kukoricaliszt. Finom, púderes tapintású, enyhe fehéres réteget hagy a hajon, ami esetemben nem szembetűnő, barna hajúak kakaóporral keverve enyhíthetik ezt a hatást. Elég jól felszívja a zsírt, (ez így leírva guszta..) 1 nappal mindenképp kitolja a hajmosást, hosszú hajúaknál (fonás, konty) akár kettővel is. Érdemes kipróbálni.

RIZSKEMÉNYÍTŐ:

Talán a legnépszerűbb szárazsampon alapanyag. (az Argital hintőpor is tartalmaz rizskeményítőt) Szintén nem összekeverendő a rizsliszttel, bioboltokban, webshopokban beszerezhető, bár van, ahol "rizspor" néven árulják, és csak a leírásában szerepel, hogy keményítő. Szerintem a legjobb szárazsampon, egyelőre kísérletezek vele, hogy csak önmagában használjam, vagy más alapanyagokkal, amik szintén beváltak. Ha kotyvasztok valami szuper keveréket, frissítem a posztot! :)

NYÍLGYÖKÉR LISZT:

A neten találtam, mint szárazsampon alternatíva, ez előtt életemben nem hallottam sem a nyílgyökérről, sem a lisztjéről! :) A paleósok biztos ismerik, hiszen náluk népszerű alapanyag sütikhez, pudingokhoz, maga a növény pedig egy gyönyörű levelű, esőerdőben őshonos faj, nálunk szobanövényként is előfordul. A lisztje extrafinom, selymes púder, a hajat bevonva is nagyon-nagyon selymessé teszi azt. Szárazsamponként nem mondanám, hogy jól funkcionál, kb. 1 óráig tart a hatása, viszont olyan selymessé és puhává teszi a hajat, hogy most kísérletezek, milyen arányban keverhetném pl. a rizskeményítőhöz, hogy a selymes érzés is meglegyen, de a funkcióját is betöltse a keverék. Csak szárazsampon alapanyagként szerintem felesleges beszerezni, keverékként viszont érdemes kísérletezni vele.

SZÓDABIKARBÓNA:

Az egyik leguniverzálisabb alapanyag, amivel valaha találkoztam, mindig van belőle otthon, de szárazsamponként nekem nem igazán vált be. Elvileg csak a hajtövekbe kell masszírozni, majd némi várakozás után kifésülni, de nekem valahogy nem igazán tűnik el a zsíros hatás. A másik pedig, hogy ha már van annyi időm, hogy várakozzak, majd kifésülgessem a hajból, akkor már inkább nekiállok hajat mosni. A szódabikarbónás hajmosás sem hozta nálam azt a hatást, amit szeretnék, (szódabikarbóna + ecetes öblítés) pedig sokan esküsznek erre a módszerre, lehet, hogy normál haj esetében jól működik, de nekem nagyon gyorsan zsírosodó hajam van. A lényeg: nekem nem vált be, de ettől függetlenül ezzel is érdemes kísérletezni, vagy keverékhez adagolni belőle.

Egyelőre ezeket az alapanyagokat teszteltem, mint szárazsampon alternatíva, nyilván egyik sem keltette a frissen mosott haj látszatát, de végszükség esetére, vagy legalább 1 napot kitolni a hajmosást jók lehetnek. Egyelőre valamiféle keverékkel kísérletezek, ami legalább olyan hatást hozna, mint az Argital hintőpor, de a szárító, fénytelen hatás nélkül. (hosszú hajra azonban tökéletes!) Ha van valami tuti receptetek, várom! :)

zsu.jpg

Follow me:

 fb.jpgyoutube_1.jpginsta.jpg

Fotók:
logo_lila.png

A bejegyzés trackback címe:

https://beautyheaven.blog.hu/api/trackback/id/tr5514179837

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása