Beauty Heaven

a Niacinamide szerepe a bőrápolásban | PC 10% Nia Booster & The Ordinary 10% Nia + Zink 1%

2017. május 07. - zsu044

A Niacinamide, közismertebb nevén B3-vitamin egy fantasztikus összetevő, amit ugyan régóta használnak a kozmetikumokban, de nem ekkora mennyiségben. Azt, hogy Paula, vagy a Deciem dobta előbb piacra a 10% Niacinamidot tartalmazó szérumot, nem tudom, nem is ez a lényeg (legalábbis számomra). A magyar Paula's Choice webshopban tavaly szeptemberben debütált a termék. A PC gyakorlatitag Niacinamide hisztériát indított el a Booster berobbanásával, így kezdtem el én is kutakodni a csodaösszetevő után..

_mg_6551.jpg

A paulaschoice.hu megújult honlapján, a skinsmart.hu-n profin összefoglalt leírást találtok a Niacinamidról, így én nem is erőltetném az összetevő ismertetését, ITT olvashatjátok a szakértői cikket. Röviden és tömören a B3-vitamin képes finomítani a tág pórusokat, enyhíti a bőröregedés jeleit, halványítja a pattanások nyomait, egységesíti a bőrt, valamint normalizálja a faggyútermelést. Én tavaly novemberben kezdtem használni a The Ordinary szérumát, a PC Nia Boostert pedig 1 hónapja.

The Ordinary:

Talán a legelső, amire mindenki felkapja a fejét, a termék ára. És úgy összességében a The Ordinary termékek ára. Én konkrétan ujjongtam örömömben, amikor tavaly ráleltem a márka weboldalára, hogy találtam egy márkát, ahol hatóanyagot adnak, sok-sok hatóanyagot, kategóriákra bontva, (retinoidok, vitaminok, savak, stb...) elképesztően korrekt áron. Először csak pislogtam, amikor megláttam a 10%-os Niacinamide árát, 5,9 Euro, vagyis kb. 1800 Ft volt, rögtön kettő landolt a kosaramban. A csomagot nagyjából 1 hét alatt kaptam kézhez, és 25 Euro felett ingyenes a szállítás, így (meg amúgy is) természetesen nem csak ezt a terméket vásároltam. A The Ordinary termékek csomagolása nekem nagyon bejön, szeretem az ilyen egyszerű, letisztult összképet, semmi csicsa, semmi felesleg, az esetek nagy részében még fantázianév sincs, csak a fő hatóanyag(ok) elnevezései, jelen esetben 10% Niacinamide + Zink 1%. Összetétele is kb. ugyanez: rövid, tömör, semmi felesleg. Feltöltöttem a KM-re, ott részletesen is el tudjátok olvasni, melyik összetevő mire való.

Állaga kocsonyás, zselés, sűrű folyadék, könnyű felvinni a bőrre a pipettából adagolva. Én kb 6-7 cseppet szoktam eloszlatni az arc-nyak-dekoltázs területén. A nappali rutinomba illesztettem be, a C-vitaminos szérumomat pedig az estiben használom, fontos, hogy ne használjuk egyszerre tiszta C-vitamint (L-Ascorbic Acid) tartalmazó formulával. 5 hónapig használtam ezt a formulát, szépen egységesítette a bőrömet, bár a foltokra más célzott kezelést is alkalmazok, így nem tudom, önmagában ez a termék mennyit javított volna rajtuk. A pórusaimon is látni vélek némi finomodást, bár 5 hónap rendszeres használat után is ugyanúgy vannak durvább pórusaim, ezt csak azért jegyeztem meg, hogy ne azt várjátok a terméktől, hogy hipp-hopp, 1-2 hét, és tükörsima arcbőrrel ébredtek. Lehet, hogy más arcbőre gyorsabban, jobban, máshogy reagál a Niacinamide-ra, az enyém így reagál. Ennyi pénzért mindenesetre szerintem mindig helye lesz a rutinomban. A Niacinamide-Cink PCA páros normalizálja a faggyútermelést, és bár nem a pattanások célzott kezelésére való termék, kiegészítő alkalmazása segíthet.

Idén áprilistól a skinsmart.hu-n is elérhetőek a The Ordinary termékek!

Paula's Choice:

Jóval impozánsabb INCI-vel büszkélkedhet, mint az Ordinary terméke, és az áruk sem egy kategória, 15.800 Ft, de aki használt már PC terméket, az tudja, hogy valóban aranyat érnek. (az én 5 kedvenc PC termékemről ITT olvashattok) A fő hatóanyag a Niacinamide 10%-os koncentrációban, de emellett a C-vitamin egy formája, hialuron sav, antioxidáns hatású növényi kivonatok, Q10, és egyéb kollegénstimuláló és bőrnyugtató összetevők is helyet kaptak az INCI-ben. Vízszerű, súlytalan formula, pillanatok alatt elnyeli a bőröm. Én ezt is közvetlenül a bőrömre viszem fel, de keverhető krémmel, vagy egyéb szérummal is. Mivel a használata előtt 5 hónapig használtam az Ordinary szérumát, már nem látok egyéb változást a pórusaimon, úgy tűnik, ez a végleges állapot, de a többi hatóanyag azért dolgozik a bőrömön. Használata óta valahogy üdébb, kisimultabb az összkép.

Melyiket ajánlanám?

Nem tudok dönteni. Mindkettőt. Mindkét termékben 10% Niacinamide a fő hatóanyag, és mindkét termék színezék és illatanyagmentes, valamint nem tesztelték állatokon! ♥ A The Ordinary mellett szól a verhetetlen ára, és emellé a szép INCI, a PC termékével viszont sokkal komplexebb összetételű szérumot kapunk. Mindkét terméket megtaláljátok a skinsmart.hu-n, ahol a PC termékeken kívül egyéb márkák kínálatával bővült a termékpaletta.


Névtelen_1.png

A blog Facebook oldalát itt tudod követni.

find-us-on-facebook-logos-1024x245.jpg

Fotók:
logo_lila.pnginstagram-logo.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://beautyheaven.blog.hu/api/trackback/id/tr5212484147

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása