Beauty Heaven

Hallottál már az okráról?

2016. szeptember 28. - zsu044

Megmondom őszintén, én idén nyárig még sosem hallottam róla.. Júliusban azonban a Krisna-völgyben tett látogatásunk alkalmával egy bizonyos mondatra azonnal felfigyeltem, miközben a bio-veteményesben hallgattam egy ott élő  szerzetes előadását. Az általuk termesztett zöldségeket, gyümölcsöket mutatta be pár szóban, illetve, hogy hogyan oldják meg a vegyszermentes növénytermesztést, amikoris az egyik fóliasátorhoz érve egy számomra ismeretlen zöldségről kezdett beszélni, az okráról. Nem nagyon csigázott fel a dolog, míg el nem hangzott az a bizonyos mondat: "Növényi botoxként is szokták emlegetni ránctalanító hatása miatt.." Azonnal felírtam a nevét, hogy később utána tudjak nézni a dolognak.. Mert bár nem hiszek az ilyen csoda-szlogenekben, mint növényi botox, botox-hatás, stb.., azért kíváncsi voltam, mit is tud ez a növény? 

okra_1.jpg

Csak pár szóban, mi is az okra?

Külalakra nekem a zöldpaprika és az uborka keresztezése, sokszög kivitelben. Félfás, elágazó szárú cserjén terem, melynek csodaszép virágaiban gyakran csak 1 napig gyönyörködhetünk, jellemzően este vagy éjszaka. Afrikából származó növény, melyet az egyiptomiak kb. 3000 éve fogyasztanak, nekem mégis újdonság volt! :) Latin neve: hibiscus esculentus, a kozmetikumokban is ilyen néven található. Kozmetikai felhasználásáról, illetve a bőrre gyakorolt hatásáról viszonylag kevés infót találtam, de vannak cégek, melyek előszeretettel használják, mint pl. az Alverde.

A Krémmánián ezt írják róla:

"Az okra trópusi, szubtrópusi növény. A kivonatban lévő fehérjéket részlegesen hidrolizálják (darabokra tördelik). Az így keletkezett kisebb molekuláknak sok előnyös tulajdonságot tulajdonítanak. Erős ránctalanítónak, izomlazítónak tartják. Antioxidáns tulajdonságait is kimutatták."

A Kaviczky egyik termékénél pedig ezt:

"... A Cosmeceutical innovatív ápoló olyan növényi eredetű botoxot tartalmaz (hibiscus esculentus oligopeptides) mely kockázatok és mellékhatások nélkül alkalmazható. Érett bőrre ajánlott."

Én azért vigyáznék az olyan kijelentésekkel, mint "növényi botox", és társai, mert egyetlen kozmetikai összetevő sem képes a Botox injekció hatásával felérni, vagy akár csak utánozni azt. Milyen egyszerű is lenne megvenni egy szemránckrémet, és azt alkalmazva olyan ránctalannak lenni, mint egy 45-80.000 Ft-os Botox injekció után! :) Mivel mindkét eljárást próbáltam már, tudom, melyiktől mit várjak! ;) Ezt leszámítva kíváncsi voltam, tud-e többet egy okra kivonatot tartalmazó szemkrém, mint bármely másik társa, így beneveztem egy szemkörnyékápolóra, és lelkesen tesztelem. Igaz, nem a Kaviczky 35.000 Ft-os krémjére, csak az Alverde 1000 Forintosára, de az okra az okra ebben is, abban is. És hogy fokozzam a hatást, még két Alverde termékkel kiegészítettem a tesztet, melyek szintén tartalmazzák az okra kivonatát.

Miután az okra után kutattam, szembesültem csak vele, hogy imádott Alverde Color & Care alapozóm (nem szeretem ezt mondani rá, mert bár alapozó az elnevezése, hál' Istennek köze sincs hozzá) is tartalmaz okra kivonatot. A Color & Care azon ritka kozmetikumok egyike, melyet már sokadszor (ha jól emlékszem, 4x) is újravettem. Ez nálam azt jelenti egy kozmetikumnál, hogy top, csúcs, No1! Nem hiszem, hogy van még egy kozmetikai termék ezen kívül, amit ennyiszer újravettem. Már írtam róla ITT, illetve több posztban is említettem már, mivel a "színezett" fényvédőimnek is ezzel adok egy kis plusz színt, így gyakorlatilag stabil résztvevője a bőrápolási rutinomnak. Azt nem tudom, hogy az okra kivonatnak köszönhetően, vagy úgy unblock az összetevőinek hála, de tény, hogy még a nap végén is sokkal kipihentebbnek hat az arcom, ha ezt a terméket is felkenem. Az apróbb ráncokat gyönyörűen kisimítja, a teljes bőr sokkal ruganyosabb, ápoltabb. Teljes összetevőlistáját megtekinthetitek a KM-en . A csekély pontszámot szinte minden esetben annak köszönheti, hogy neve ellenére egyáltalán nem alapozó! Én meg pont ezért imádom! :)

color-care-2in1-make-up-300-300.png

Az Alverde Vital kollekcióból csak a szemkörnyékápolót vettem meg, az Alverdés arckrémekkel általában nem vagyok jóban. Szemránckrémet is vettem már pocsékot az Alverdétől, a körömvirágosat, el sem használtam, annyira semmitnemérő cucc. Ezt is csak az okra-teszt miatt vettem meg, de eddig azt kell mondanom, igazán meg vagyok elégedve a hatásával. Sajnos a mimikai ráncaim genetikából fakadóan elég mélyek, erre még rátettem pár év szolival és napon perzselődéssel, úgyhogy nem a legjobb a helyzet.. Csodát nem várok egyetlen szemkörnyékápolótól sem, mert a mély mimikai ráncokkal - bárki bármit is állít - egy kozmetikum sem fog csodát tenni. De összességében sokkal hidratáltabb és ápoltabb a szemem körüli bőr, mióta ezt a krémet használom reggel és este. Az okra kivonat sajnos eléggé hátul kullog az összetevők között, de csodaszép az INCI-je, úgyhogy szerintem nálam marad stabilan a rutinom része.

alverde_vital.jpg

A harmadik termék, amit kipróbáltam, az a feszesítő ampullakúra, igaz, lehet, hogy még elhamarkodott véleményt írnom, hiszen csak pár napja használom. Tényleg ad egy kis pluszt, mondjuk egyelőre én inkább a hidratáló hatását emelném ki. Szintén tartalmaz okra kivonatot, de míg a másik két terméknél azért érzékelhető az apróbb ráncok elsimítása, ennél a terméknél én ezt nem emelném ki. Engem egy felturbózott virágvízre emlékeztet, bár az tény, hogy a márka árfekvésének köszönhetően bárki megengedhet magának egy-egy ampullát havonta, egész biztos, hogy meghálálja a bőr..

ampulla.png

A Kaviczky krém tesztjét 35.000-ért most passzolom, és bár elég kellemes az összetétele, nem érzem azt a hűha-érzést, amitől ennyibe kell kerülnie..

Szóval ennyit az okráról, egy új összetevőt ismertem meg a Krisna-völgy bio kertjének hála, ennyivel is több lettem! :)

Névtelen_1.png

A blog Facebook oldalát itt tudod követni.

find-us-on-facebook-logos-1024x245.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://beautyheaven.blog.hu/api/trackback/id/tr6311749539

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása