Beauty Heaven

Clinique even better dark spot defense SPF45 VS Paula's Choice Resist super light wrinkle defense SPF30

2016. május 20. - zsu044

Aki olvassa a blogom, egész biztos tudja, - mivel sokszor hisztizek ez miatt - , hogy régóta keresem a nagy Ő-t színezett ásványi fényvédő, vagy ásványi szűrővel ellátott BB, CC, akármilyen krém terén, hasztalanul. Illetve úgy gondolom, végre találtam egy terméket, amivel már megbékélek hosszú távon is, de ne rohanjunk ennyire előre, ez egy másik poszt lesz. De a nagy Ő reményében természetesen megvásároltam a két legígéretesebbnek tűnő terméket is, már ami az ásványi fényvédőket illeti. A Clinique, és PC színezett ásványi fényvédőinek összehasonlítása következik.010_1.jpg

A márkák ismertetésébe és az ásványi fényvédők fogalmába most nem mennék bele, a lényeg röviden-tömören annyi, hogy ma már bánom, hogy évekkel ezelőtt egyáltalán nem tulajdonítottam jelentőséget a fényvédelemnek, különösen nem olyan szinten, hogy az arcomra külön ezért vásároljak egy kozmetikumot. Ennek eredményeként a homlokom hasonlít egy domborzati térképre, ezt sok-sok elköltött Forinttal, célzott ápolással, és fényvédő folyamatos használatával tudom csak karban tartani. Mennyivel is egyszerűbb (és olcsóbb) lett volna a prevenció... De sajnos mindig is az a fajta voltam, aki a saját kárán tanul. 

Akik olvasnak, azt is tudják, hogy beauty blogger létemre nem szeretem agyonsminkelni magam, és nem szeretek egyszerre túl sok kozmetikumot használni. Szeretem az egyszerű, praktikus, ugyanakkor hatékony kozmetikumokat, és legfontosabb számomra a természetes összetétel, vagy ha nem is full natúr termék, legalább ne tartalmazzon a szervezetemre káros összetevőket. Így nálam a kémiai fényvédők alapból kilőve, csakis ásványit használok. Leghőbb vágyam egy olyan fényvédő, ami színezett, passzol az árnyalata a bőrömhöz, épp annyi színt ad, hogy ez lehessen a reggeli rutinom záró rétege, és ne kelljen BB krémet használnom fölé. Ebben reménykedtem mindkét termék megvásárlásakor..

Paula's Choice Resist super light wrinkle defense SPF30

PC talán legnépszerűbb terméke a hámlasztói után, vagy inkább velük együtt, hiszen a hámlasztás és a fényvédelem kéz a kézben jár! Nagyon szeretem a márka termékeit, az 5%-os AHA hámlasztója nálam No1, a termékek összetétele is korrekt, bár néha felfedezek egy-egy olyan darabot, aminek az INCI-je láttán égnek áll a hajam, és nem értem, hogy fér bele a PC szemléletébe. Ilyen pl. a Barely There Sheer Matte Tint SPF 30, ami álmaim színezett fényvédője lenne, ha nem csúfondároskodna az összetevőlista végén az a két nyamvadt paraben. Nem érdekel, hogy az INCI végén van, ezáltal elenyésző mennyiség, mára eljutottam odáig, hogy nem vagyok hajlandó kompromisszumokra, és nem kenek magamra olyan anyagot, ami nem a szervezetem mellett dolgozik, hanem ellene. Na de vissza a Resist super-light fényvédőhöz. 

Széles spektrumú fényvédelmet nyújt, melyet Cink Oxid biztosít. Szilikonos krém, ami engem nem irritál, a bőröm eddig soha nem lázadt a szilikonos kozmetikumok ellen. Selymes állagú, könnyen oszlatható, nevéhez híven tényleg nagyon light, nálam aláhidratálás nélkül nem működik, mert rettentően kiszárad az arcom. A szokásos reggeli rutinom (virágvíz, hialuron savas szérum vagy C-vitaminos szérum, gazdag hidratálókrém) fölé szoktam alkalmazni, és mivel sajnos a színe nem passzol a bőrömhöz, így egy csepp Alverde Color & Care-t szoktam keverni hozzá, így viszem fel utolsó lépésként a bőrömre. Erre jön egy leheletnyi pirosító, és kész a "sminkem" :)  Visszatérve a színére, sokáig próbáltam önmagában alkalmazni, főleg nyaraláskor örültem volna, ha mást nem kell az arcomra kenni, mint hidratálót és fényvédőt, de számomra abszolút nem elfogadható a színe. A színezettsége az arcra kenve valahogy eltűnik, és néha olyan érzésem van, hogy bizony felfedezhető az a bizonyos fehéres-áttetsző réteg, ami a fizikai fényvédők jellemzője. Ez a mértékű színezettség azonban a nagyon fehér bőrűek számára örömhír lehet, nekik egész biztos, hogy megfelel. Sajnálom, hogy nem dobott piacra belőle Paula még legalább egy, sötétebb árnyalatot, mert akkor biztos, hogy ez lenne a kedvenc.. De így még mindig keresem az igazit, amit nem kell kotyvasztanom, hogy megfelelő árnyalatú legyen! 

Az összetétele azonban figyelemre méltó, nem csak a fényvédelmet helyezték előtérbe, hanem megtömték antioxidánsokkal, vitaminokkal, növényi kivonatokkal. Egy lépésben ápolja, táplálja a bőrt, késlelteti az öregedés jeleinek kialakulását, és fizikai védelmet nyújt az UV okozta károsodás ellen. Illatmentes, és állatokon nem tesztelték! ♥

Ára: 12.500 Ft / 60 ml  (208 Ft/ml)

Clinique even better dark spot defense SPF45 sheer tint

"Segít megakadályozni a sötét foltok kialakulását, melyet a nap káros UVA/UVB sugarai okoznak. Invisible Screen™ technológiája révén szinte észrevehetetlen réteget képez a bőrön és minden bőrtónuson jól mutat. 100%-ban nem kémiai fényvédő. Azonnal ragyogóvá teszi a bőrt és smink alatt is viselhető."

A fényvédelmet Titanium Dioxide és Cink Oxid biztosítja. Az összetételében gyakorlatilag semmi kiemelkedőt nem tudok említeni, egy szilikonos alapú, ásványi fényvédő némi színnel, és nagyjából ennyi. Nem tartalmaz semmi extrát, semmi plusz adalékot, úgy látszik, ez esetben csak a fényvédelemre mentek rá, a plusz ápolást adja meg bőrének más termékekkel a kedves felhasználó! :) 

Illatmentes termék, (nálam ez is alap, vagy 100%-ban természetes illatot viselek el magamon), állaga nekem nagyon tetszik, könnyedén oszlatható a bőrön. Próbáltam aláhidratálva, és anélkül, utóbbi nálam nem működött, kb. 1 óra elteltével már őrjítően húzódott az arcbőröm, tehát nekem ez alá is kell a plusz hidratáló. A végeredmény kicsit fényes, de én ezt sem bánom, nem szeretem az abszolút matt arcbőrt, nekem valahogy "jobban áll", ha van fénye az arcomnak. Na nem a diszkógömb effektre gondolok, de nekem akkor van élet az arcomban, ha enyhén fénylik, tehát nálam kilőve a mostanában nagyon trendi matt finisű kozmetikumok. 

Ára: 8.200 Ft / 30 ml (273 Ft/ml)

Az, hogy SPF 30, vagy 45 szerintem oly mindegy, a PC 30-as fényvédőjével sem barnult az arcom egy hangyányit sem 4 napos tengerparti nyaralás során, természetesen (most már) betartom a napozásra vonatkozó szabályokat. Azonban a foltokat illetően csak akkor tud bármelyik termék eredményt elérni, ha MINDEN NAP csak és kizárólag fényvédő használatával mész utcára. Igen, még 5 perces "csak lerohanok a kutyával, és amúgy is borús az idő" kiruccanásokhoz is KELL a fényvédelem. Saját tapasztalat! 1-2 ilyen kaland, és annyi az őszi-téli szezonban véghezvitt hámlasztó, C-vitamin és egyéb kúráknak..

011_2.jpg

Maga a színárnyalat ne tévesszen meg titeket, a kezemen is el kellett volna húznom mindkettőt, hogy látható legyen, ezek nagyon is áttetsző darabok, senki ne várjon tőle olyan fedést, illetve olyan színt, amilyet itt, a papírlapon produkál. Ígérem, pótolni fogom ezt a hiányosságot..

Összegzés:

  • a színárnyalat számomra nem mérvadó, önmagában egyik sem passzol a bőrömhöz, ám a Krémmániás véleményeknél sokatok döntése az árnyalaton múlott.
  • az ár sem igazán döntő, mert bár a Clinique drágább, Glamour napokon 20%-al olcsóbban szerezhető be. Oké, PC-nél viszont 10%-os havi akció szokott évente 1x lenni a fényvédőkre, mint pl. most. Úgyhogy ismét 1-1
  • normál vagy száraz bőr esetében mindkettő alá szükséges a plusz hidratáló, értelemszerűen az ellentétes bőrtípusoknál valószínű elhagyható a használatuk 
  • az egyetlen döntő érv, amin a Clinique elbukott, az az összetétel. A PC gyakorlatilag azonos áron egy sokkal szebb, "extrább" összetételű készítményt nyújt. 

Ezt a meccset (nálam) a PC ásványi alapú fényvédője nyerte..

Névtelen_1.png

A blog Facebook oldalát itt tudod követni.

find-us-on-facebook-logos-1024x245.jpg

fotók: studio44

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://beautyheaven.blog.hu/api/trackback/id/tr748726342

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása