az alvás szerepe a bőrápolásban

2014. december 14. - zsu044

Azt mindenki tudja, hogy egy átmulatott éjszaka, vagy csak nem megfelelő mennyiségű alvás után másnap nem a legjobb formánkat hozzuk. Arcunk nyúzott, bőrünk fakóbb, és az egyébként finom ráncok is hajlamosak elmélyülni. De ennél menjünk bele egy kicsit jobban az alvás bőrre gyakorolt hatásaiba.

sleeping_beuty_alszik_egyeduuuuj.jpg

Már csak a külső tényezők is kedveznek, bőrünk nincs kitéve a napfény, a szennyeződések és a smink negatív hatásainak. Emellett számos olyan kozmetikum létezik, amely csak akkor fejti ki jótékony hatását, ha nem éri napfény (pl. retinoidok). Tehát igenis van különbség nappali és éjszakai arcápoló termékek között.

A legelső, kötelezően betartandó alapszabályok: tiszta bőrrel nyugovóra térni, és bőrünk típusának megfelelő szérummal, hidratálóval ellátni azt az éjszakai regenerálódáshoz.

De ezek csak a külső tényezők, a belső folyamatok azért kicsit bonyolultabbak, mégis nagyon egyszerűek:

  • a nem megfelelő mennyiségű vagy minőségű alvás hatására a szervezet több kortizolt kezd el termelni. Ez egy stresszhormon, aminek a hatására stressztűrő képességünk csökken, a gyulladásra való hajlam viszont nő. Ennek következtében akné, súlyosabb esetekben atópiás dermatitisz, vagy ekcéma is kialakulhat. Ez esetben a folyamat már egy ördögi körré alakul, mivel az elváltozás következtében a bőr éjszaka is viszket, ami megszakítja a nyugodt alvást.
  • a kortizol gátolja a kollagén termelődését, beépülését a bőrbe, így az veszít rugalmasságából, hidratáltságából, ami a ráncok kialakulásához, elmélyüléséhez vezet.
  • az agyalapi mirigy csak a mély alvás alatt képes növekedési hormont előállítani, ami a károsodott sejtek regenerálódásáért felel. Ennek hiánya elsősorban a ráncok elmélyüléséhez vezet.
  • egy másik sejtregeneráló hormon, a melatonin csak az éjszaka folyamán, sötétség hatására termelődik.  Lassítja az öregedési folyamatokat, véd a szabadgyökök káros hatása ellen.
  • a bőr anyagcsere aktivitása éjjel a legélénkebb, a sejtosztódás mértéke a bőrben és a vérben 200-300 százalékkal növekszik, és éjjel 1 órakor éri el tetőfokát. Ez ébrenléti állapotban nem történik meg. (ideje leszoknom az éjszakai posztolásról...)

Az alváshiány természetesen az egész szervezetünkre negatívan hat, így ha szépek és egészségesek szeretnénk lenni, legjobb 10 óra körül ágyba bújni. A szombati bulikat pedig vasárnap sok-sok pihenéssel, relaxálással, rengeteg folyadékkal, és extra bőrápolással ellensúlyozzuk.

Névtelen_1.png

A blog Facebook oldalát itt tudod követni.

find-us-on-facebook-logos-1024x245.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://beautyheaven.blog.hu/api/trackback/id/tr366982309

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.