Beauty Heaven

őszi anti-aging rutinom 4 alappillére

2017. szeptember 26. - zsu044

Nagyon szeretem a nyarat, de arcápolás szempontjából az őszi-téli időszak a kedvencem. Már nem olyan erőteljesen, forrón éget a nap, (ez nem azt jelenti, hogy eltehetjük a fényvédőt!) nem izzadok le nap végére mindent, amit reggel felkentem, és előkerülhetnek végre a hámlasztók! Sokak szerint nyáron is simán lehet hámlasztani, vagy retinolos készítményeket alkalmazni megfelelő fényvédelem mellett, én inkább meghagyom ezeket a nagyágyúkat az ősztől-tavaszig tartó időszakra. Amióta tudatosan ápolom a bőröm, és küzdök a múltamban elkövetett hibákkal, amiket a bőröm ellen vétettem, amúgy is napfóbiás lettem, ennek igen nagy hasznát látják a szalmakalapot / napellenzőt / napszemüveget árusító üzletek.. A nyaraláson rólam készült fotók zömében semmi nem látszik az arcomból.. :D Idén elég korán beköszöntött az ősz, így hamar váltottam a nyári rutinról, amit izgatottan vártam, mert a jól bevált régi kedvenceim helyett most újakat vetettem be._mg_8108.jpg

The Ordinary 30% AHA + BHA 2%

Ennek a terméknek a tesztjét vártam a legjobban.. Májusban rendeltem, de kicsit tartottam a 30% savtartalomtól, és a honlapon is nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy csak tapasztalt hámlasztók használják ezt a terméket, így elhalasztottam őszig a tesztjét. Első használatra nem is mertem az arcomra kenni, csak a nyakamra-dekoltázsomra vittem fel. A hámlasztókkal átélt tapasztalatok alapján ilyen erősségű formulánál vártam a nagy égető érzést, kivörösödést, ehelyett nem történt semmi. Szó szerint. Felkentem, 10 perc múlva lemostam. Ennyi. Semmi irritáció, semmi kipirosodás, semmi csípő érzés. Tasmanian Pepperberry kivonatot tartalmaz a formula, ami csökkenti a savak által okozott irritációt, de nem gondoltam, hogy ennyire. Az a nagyon látványos, azonnali hatás, amit mondjuk Paula 10%-os AHA-ja produkál, azt nálam nem hozza, de egyelőre nem ítélkeznék a formula felett, az INCI nem hazudik, hatnia kell, hogy ezt valóban felmérjem, fotókat készítettem a dekoltázsomról, ill. az arcom két oldaláról, és így ellenőrizhető lesz a történet.. (természetesen a változásokat időről-időre Veletek is megosztom majd, fotókkal dokumentálva) 3 használat tapasztalatával ennél többet nem is írnék most erről a termékről, mert az csak feltételezés lenne, jöjjenek inkább majd a tények. Mindenesetre senkit ne tartson vissza a 30%-os AHA tartalom, nem kell félni tőle, csak be kell tartani a szabályokat! (hatóidő, fényvédő használat, stb..) Ennyi pénzért kitűnő alapja egy anti-aging rutinnak!

The Ordinary 100% növényi eredetű Squalane

A Squalane egy szénhidrogén, mely természetes formájában megtalálható a bőrben, és a bőr által termelt faggyúban is. Nagyon magas hidratáló hatással bír, és drasztikus mértékben csökkenti a bőr folyadékvesztését, ezáltal jelentős hidratációt biztosít. Ez a formula 100%-ban növényi eredetű Squalane-t használ, amely az ECOCERT által jóváhagyott és USDA minősítésű bioalapú termék. Nem komedogén, minden bőrtípusra alkalmazható. Nem csak az arcbőrre, a hajra is alkalmazható a töredezés megelőzésére, hővédelem növelésére, emellett ragyogó fényt ad a hajnak. Hajra még nem próbáltam, (a pipettás üvegcsére nézve az agyam azonosította egy arcra való formulával) de az arcápolási rutinom fix tagja lett. Vizes alapú hatóanyagok, szérumok után érdemes felvinni, így fejti ki leginkább hatását. Első használatra néhány cseppet eloszlattam a teljes arc-nyak-dekoltázs területén, ez így (nekem) rendkívül soknak bizonyult, nagyon olajos lett a bőröm. Nálam úgy vált be a használata, hogy a tonik / virágvíz / szérum(ok) fölé épp csak egy cseppet oszlatok el az arcomon, elsősorban a szemkörnyékre és az ajak körüli bőrre koncentrálva, majd még egy cseppet a nyak-dekoltázs bőrére. A szem körüli területnél általában a szemkörnyékápolómmal vegyítve dolgozom el a bőrön, így nekem tökéletesen bevált. Ez után jön a hidratáló, ha megkívánja a bőröm, de nagy általánosságban már csak a fényvédőm (Clinique City Block) zárja a réteget sminkelés előtt. Használatával kevésbé mélyülnek el estére a ráncok, sokkal ruganyosabb a bőröm. Ilyen adagolással pedig 100 évig elég lesz ez az egy üveg! :)) 

Lelőhely: bár a The Ordinary termékek már kishazánkban is elérhetőek, én közvetlenül a gyártótól szoktam rendelni, ez a legolcsóbb verzió, plusz ott értelemszerűen az összes termék megtalálható, nem csak egy részük. A Skinsmart webáruház árai mondjuk korrektek, a Tinamué már kevésbé, főleg ha azt is nézzük , hogy a Deciem webshopjában 25 Euro felett ingyenes a szállítás. Eddig 3 alkalommal rendeltem, ebből egyszer kellett várnom 1 hónapot a csomagra, de az az alapozók megjelenésekor volt, és elárasztották az oldalt a megrendelők (köztük én is), konkrétan befuccsolt a rendszer egy éjszakára, és a rendelés leadásakor is feltüntették a hosszú szállítási időt. A másik két csomagomat kb. 10 nap alatt kaptam kézhez. Mindkét termék 7,2 Euro (kb. 2200 Ft) a Deciem webshopjában.

_mg_8116.jpg

InstaNatural Retinol szérum

Régóta keresek valami igazán jó retinolos kezelést, hiszen egy anti-aging rutin elengedhetetlen hatóanyaga, de vagy nem túl szép INCI-vel rendelkező termékek akadtak az utamba, vagy az árat sokalltam. Az iHerb-en találtam rá az InstaNatural termékekre, köztük erre a retinolos szérumra, aminek igazán szép az összetétele, a retinolon kívül tele van egyéb hatóanyagokkal (C-vitamin, hialuronsav, niacinamid), antioxidánsokkal, növényi kivonatokkal, az összetétele pedig makulátlan. Az ára is baráti, 4700 Ft körüli áron érhető el az iHerben, ennyi pénzért ez egy igencsak univerzális szérum, egy már meglévő, jól kialakított rutinban biztos, hogy jelentős minőségi változást produkál. Eddig nagyon érzékenyen reagált a bőröm a retinoidokra, így az elmúlt 1 hónapban csak heti 2-3 alkalommal használtam, de mivel semmilyen irritáció (hámlás, kipirosodás, stb..) nem lépett fel, minden este alkalmazni fogom. A 30%-os AHA-val egyszerre kezdtem alkalmazni, így a bőröm állapotának változásában ez a szérum is közre fog játszani, de nem tudtam volna a teszt miatt lemondani valamelyikről, mert mindkettő egy kincs.. Kíváncsian várom én is, milyen változást hoz ez a kombó a bőrömön, meglátjuk.. A retinolos készítményeket az esti rutinba célszerű beiktatni, és nappalra szintén kötelező a fényvédő alkalmazása.

_mg_8125.jpg

Clinique Repairwear anti-gravity szekörnyékápoló

A róla készült posztban már leírtam, hogy egy "véletlen" folytán került hozzám ez a szemkörnyékápoló, elődjét, a Repairwear laser focust szerettem volna megvásárolni. Kezdek összebarátkozni vele, bár még mindig visszasírom az elődjét, de végülis jó kis szemkörnyékápoló ez is. Nem vagyok biztos benne, hogy újravenném, ebben az árkategóriában valószínű, inkább keresek mást, de tény, hogy szép összetételű, hatóanyagokkal telepakolt készítménnyel van dolgunk. Bár tartalmaz Squalane-t, én a fent említett módon ki szoktam egészíteni a hatását az Ordinary készítményével, nekem szemkörnyéken sajnos szükségem van az extra ápolásra. Ruganyosan tartja a szemem körüli bőrt, és ezzel a kombóval kevésbé mélyülnek el estére a szemem körüli ráncok. Nekem nem must-have, (a laser focus az volt) de az idei őszi rutinom alappillére. Elérhető a Clinique szaküzletekben 16.800 Ft-os áron. (kuponos napokon 20%-al olcsóbban)

_mg_8118.jpg

Névtelen_1.png

A blog Facebook oldalát itt tudod követni.

find-us-on-facebook-logos-1024x245.jpg

Fotók:
logo_lila.pnginstagram-logo.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://beautyheaven.blog.hu/api/trackback/id/tr1512895940

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása